Linkin603 1 Postad 19 Februari , 2015 Det är så att jag skulle vilja installera ett NMEA2000 system mellan min Evinrude E-tec 60hk och min Garmin GPSMap 720s.Min fråga då är vilka produkter jag behöver för att kunna läsa av bränsleflöde??Är det endast Garmins NMEA2000 Startkit eller är det något mer från t.ex Evinrude som jag behöver då?Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 19 Februari , 2015 Kopplade in vår e-tec 75a till Lowrance plottrar. Du behöver en "interface" kabel att plugga in i motorn. I samma uttag som verkstan använder när de kopplar sina intstrument till maskinen...... och minns jag rätt så går andra änden in i NMEA 2k systemet.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 19 Februari , 2015 T.ex. den här...... http://www.olssonsfiske.se/elektronik/ekolod/lowrance-ekolod/lowrance-nmea-2000/evinrude-motorinterface Vi får fram massa bra info, lagt upp som overlay på sjökortsbilden, motortimmar, motortemperatur, bränsleförbrukning / Nm , ladddspänning, etc. ..... bara att välja och vraka.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser