Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
Gäst BonusVita

Video redigerings program

Rekommendera Poster

Gäst BonusVita

Hej.

Jag skulle vilja ha tag på ett bra editeringsprogram för videofilmer.

Jag vill att programmet skall finnas på Svenska och det skall vara relativt enkelt att hantera.

Jag har använt mig lite av windows movie maker, men det programmet har mycket övrigt att önska.

Jag vill alltså kunna ha möjligheten till att klippa ihop flera sekvenser till en film, jag vill kunna klippa bort en bit ur en film och sätta ihop första med sista delen, jag vill kunna klistra in egen text, egna bilder, göra ett montage av bilder som flimrar förbi som om det vore en videofilm.

Programmet måste fungera i mp4, och alla andra format som finns tillgängliga på marknaden. Filmsekvensen kan komma från kamera, telefon, videokamera eller vänner och internet. Det måste vara ett program som uppdateras lite då och då, så att man kan följa med i utvecklingen utan att behöva vara tvungen och köpa ett nytt program.

Sedan det sista men absolut det viktigaste, jag vill ha ett program vars bakgrund inte är svart eller mörkt, jag vill ha det vitt och lätt att se på och hantera.

Så har du ett bra tips på ett lättlärt program, utan en massa konstigheter, skriv det här, motivera gärna varför?

(Jag har sökt i detta forum efter liknande trådar, men inte funnit nålen i höstacken...)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mina kamrater säger: Mac=iMovie (medföljer datorn). PC= Adobe Premiere

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Adobe Premier finns även i en lite enklare version som heter Elements på slutet. Den räcker till för min del, jag tror att den klarar allt som du skriver.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...