Wallerman 0 Postad 11 April , 2005 Hej! Funderar på att köpa en ny laddare till båten.Är det någon som har erfarenhet av CTEC-laddare?Har fått för mig att de är ganska bra.Hade tänkt mig en 7A,till min batteribank på 150AH.Skyddar CTEC:s laddare drev m.m. mot galvanisk korrosion?Eller kan ni rekommendera någon annan bra laddare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst selor Postad 11 April , 2005 Ja! Mobitonic ligger högt på premiumskalan. Jag har köpt en 25A med dubbla batteribankar. //Selor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 11 April , 2005 Hej. Jag har själv köpt en CTEK, om den bara håller hälften av vad som utlovas av den så är den rejält prisvärd. Som jag fått det förklarat för mig så är det en produkt utvecklad för bilbranchen. Och eftersom dom jobbar med lägre avanser och större serier så blir priset så mycket bättre. Nu mer är ju CTEK mariniserade genom lackade kort m.m. Normalt säger man ju att en laddare skall hålla c:a 10% av bankens storlek, i ditt fall då 15 A. Men det enda som händer är ju att det tar längre tid för dig att ladda din bank. Jag har själv inte monterat min CTEK ännu, den ligger på bordet. Men det kommer inom den närmsta veckan hoppas jag. Jag är full av förtröstan om att ha gjort ett bra köp ! Enligt dom själva så skall det inte finnas någon som helst risk för galvaniska strömmar eller något annat elende. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danne76 0 Postad 11 April , 2005 Har kört min ctec under en säsong både i bilen och båten. fungerar klanderfritt. för mig har dock inte vinterläget när den skall ladda upp batteriet till högre spänning fungerat bra, laddaren har inte slagot ofrån korrekt när laddnngen varit klar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wallerman 0 Postad 12 April , 2005 Tack för svaren o tipsen.Har kollat på mobitronic också,och de verkar ju riktigt bra de med....vi får se vilken det blir Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser