nautic900nr1 0 Postad 17 Februari , 2015 Har fundering på att köpa en G31OC och vill ha bäddmått på mittruffen. Har läst en test som säger 1,2x2 en annan säger 1,6.?? Har även snappat upp att det är lite dålig med instegs säkerhet från skarndäcket, någon med erfarenhet? Hoppas på svar av någon ägare som vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 17 Februari , 2015 Har inte måtten men den är definitivt bredare än 1,2. När jag tittade och var ev intresserad av en sådan så tyckte jag mittkabinen höll bra storlek för klassen. Det stämmer även att skarndäcken är osäkra första biten. inte alls bra om man har barn. Kolla gärna länken så ser du bilder och kan bilda dig en uppfattning. http://gbm.se/Grandezza/31_OC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryds20DCI 6 Postad 17 Februari , 2015 Hej! Vi ägde en grandezza 31 OC förra året som vi sålde på hösten. Vad gäller midkabinen kan jag inte exakt bredd. Men som du skriver ca 2 meter lång. Bredden någonstans mellan 1,40-1,60. Helt ok med plats för 2 vuxna. Skarndäcken är inte bra på båten. Relativt smalt hela vägen och inte mycket att hålla sig i längre akterut. Det var en sak vi tyckte var jobbigt när vi gick med barn. I övrigt var vi väldigt nöjda med båten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nautic900nr1 0 Postad 17 Februari , 2015 Har nu fått rätt mått på madrassen från fabriken. 1.20 !! Är för lite i mitt tycke. Verkar som att de flesta som är i denna storlek har 1-1,2 och då är det barnkoj. Hade en Nautic 900 tidigare där var det 1,55 vilket känns som minvärde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 17 Februari , 2015 (redigerade) Det låter väldigt lite. Vår Bavaria 28 sport som är en något mindre båt har 1.40x2.0. Jag uppfattade 31oc som större när jag tittade den. Broschyrbilden har dessutom två (som det ser ut) normalstora täcken bredvid varandra, undrar om måtten verkligen stämmer Redigerad 17 Februari , 2015 av thundergod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nautic900nr1 0 Postad 18 Februari , 2015 Finns bara ett säkert sätt att veta. Är det någon ägare av en Grandezza 31 som ställer upp på att ge en kort visning av sin båt! Vi kommer att åka ned t båtmässan med husbil nästa vecka och kan stanna till varsom helst från Luleå till ostkusten för en snabbtitt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mauf 1 Postad 19 Februari , 2015 Äger en Grandezza 31 OC och upplever skarndäck som likvärdiga andra nyare båtar i samma storlek och utförande. Akteröver har vi på kapellet låtit sy på en typ av grepplist eftersom det bara fanns ett grepp när man skall kliva ner på badbryggan. Fungerar utmärkt för våra tre barn och vi har aldrig upplevt skarndäcken som smala, har tom "mött" vår stora vovve och passerat utan att trilla i. Men bredare skarndäck finns säkerligen. Sängen i midkabinen är också likvärdig båtar med samma layout. Rymmer mig och frun jättebra men jag tvekar på att den är 1,6 m bred, förmodligen närmare 1,2 m även om jag upplever den som aningen bredare. Trivs fantastikt bra med båten och dess sociala rymliga ytor där man kan mötas, stå, sitta och ligga utan problem. Klart mkt rymligare än snarlika alternativ vi kikade på innan köpet. Har sedan dess tackat nej till flera intressenter som velat köpa... Bor i Luleå och har båten i varmgarage, ska troligen dit på lördag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nautic900nr1 0 Postad 20 Februari , 2015 Mauf ! kolla mailen din :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser