Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
Funkis

Voltmeter för montering i min panel

Rekommendera Poster

Ska sätta några voltmetrar i min el-panel för att se vad som händer när jag laddar batteribankarna med motorn.

Någon säljer just nu LED- voltmeter i olika färger... Någon som testat dem?

Eller andra förslag?

Har redan battmeter så detta är ett komplement.

post-68277-0-41967300-1423924586_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Antar att du hittat dessa på tradera? det är kina grejer men troligtvis bra grejer, köpte liknande modul fast för temperatur, fungerade bra tills batteriet tog slut ;) 

jag köper dock direkt från kina själv på DX.com så slipper någon annan tjäna pengar på mitt köp :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp denna:

http://www.ebay.com/itm/New-DC-7-5-20V-Blue-LCD-Display-4-Digits-Digital-Panel-Volt-Meter-VoltMeter-/331367875693?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4d2710846d

Jag har köpt flera. c:a 40:- inkl frakt är OK. En fördel med denna modell är att den bara har ett djup på 12 mm bakom sin infällning. om man löder bort pluginkontakten baktill och löder trådar där i stället.  Därmed kan man via en teakplatta försänka den i träplattan, så montaget blir utanpåliggande. 

Dessutom drar denna voltmeter bara 4 mA, om man löder loss en av trådarna till bakgrundsbelysningen (eller sätter in strömbrytare för detta)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  2015-02-14 vid 14:37 skrev Funkis:

Ska sätta några voltmetrar i min el-panel för att se vad som händer när jag laddar batteribankarna med motorn.

Någon säljer just nu LED- voltmeter i olika färger... Någon som testat dem?

Eller andra förslag?

Har redan battmeter så detta är ett komplement.

attachicon.gifimage.jpg

Om du vill ha koll på laddningen så tycker jag att du skall ha en Amp mätare också.

Visst man se om det laddar med en volt mätare,men ej speciellt bra hur mycket.

Kombinationen V+A är vägen att ta.

:D

Här är en av de populära,funkar bra tycker vi.

Det finns snyggare,dyrare och mindre med samma funktion.

post-84363-0-68066300-1424099729.jpg

Redigerad av happysix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns också.

Tog 1a jag hittade så finns med andra volt och amp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  2015-02-16 vid 15:20 skrev tugge:

Det finns också.

Tog 1a jag hittade så finns med andra volt och amp.

Jag har en sådan i en annan anläggning men den är enkel så siffrorna "bläddrar" upp och ned hela tiden. Men den funkar.

Den här är lite bättre men också dyrare: http://www.ebay.com/itm/181137155880?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu var jag denna gång bara ute efter en voltmätande display... Gärna tips på en snygg!

Har redan en battmeter som mäter ampere. Och den som bhemac pekade på ovan verkar ju prisvärd? Men den klarar bara 100A och det överstiger jag både vid laddning och förbrukning!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  2015-02-16 vid 19:06 skrev Funkis:

Har redan en battmeter som mäter ampere. Och den som bhemac pekade på ovan verkar ju prisvärd? Men den klarar bara 100A och det överstiger jag både vid laddning och förbrukning!

Finns både 200A & 500A

http://www.ebay.com/itm/DC-120V-200A-Volt-Amp-Combo-Meter-Battery-Charge-Discharge-Indicator-With-Shunt-/171037210687?pt=AU_B_I_Electrical_Test_Equipment&hash=item27d29cb83f

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...