pefor2 1 Postad 8 Februari , 2015 Har börjat att fundera på att montera ankarspel i aktern. Stack ner till båten för att börja kolla in motor rummet. Det var trångt. Är det någon som har monterat ett ankarspel på en SeRay 270 Sundancer -98 så tar jag tacksamt emot förslag på vart spelet sitter, Lindragning, Typ av ankarspel...Och om någon har bilder tas detta tacksamt emot. //Perka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bohman1 0 Postad 9 Februari , 2015 Monterade ett lewmar profish 1000 på min sea ray 260 förra året. Sjukt trångt i motorrummet och man får räkna med ryggskott nån vecka efter, dock sååååå värt det. Lite pill och pyssel är det ju men det blev bra till slut. Missen jag gjorde var att ta en för kort ankarhållare så ankaret slår i badbryggan när man drar upp det. Inget problem egentligen eftersom man ser när ankaret kommer med tanke på fjärren som hänger med. Man hinner släppa knappen och dutta på knappen tills ankaret är helt uppe. Jag har dock tänkt byta till en längre hållare i vår, mest för det är kul att pyssla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 11 Februari , 2015 Har ett par kompisar som monterat spel i sina 270(en motor) när de hade. Båda monterade ankarspel av typen som nämns ovan. Billigast spel av den typen har nog loggin.se Bra paketpriser Ankarspelen monterades i luckan i aktern på golvet innanför panelen där du har landström och vattenpåkoppling. Linan släpptes ut ungefär i nollan på 270 dekalen Båda mina kompisar monterade denna typen av ankarhållare vilket blir riktigt snyggt samt att inget hänger ut utanför båten http://www.boatstuff.se/battillbehor/ankring/ankarrullar-ankarhallare/ankarhallare-for-infallnad.html 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pefor2 1 Postad 24 Februari , 2015 Kalas tack för svaret. Då är det hoppfullt. Har du lust att beskriva hur du har monterat spelet. Det skulle hjälpa mig på trave att komma igång. Har inte hittat någon bra plats att sätta spel och sedan förvara linan... Monterade ett lewmar profish 1000 på min sea ray 260 förra året. Sjukt trångt i motorrummet och man får räkna med ryggskott nån vecka efter, dock sååååå värt det. Lite pill och pyssel är det ju men det blev bra till slut. Missen jag gjorde var att ta en för kort ankarhållare så ankaret slår i badbryggan när man drar upp det. Inget problem egentligen eftersom man ser när ankaret kommer med tanke på fjärren som hänger med. Man hinner släppa knappen och dutta på knappen tills ankaret är helt uppe. Jag har dock tänkt byta till en längre hållare i vår, mest för det är kul att pyssla 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pefor2 1 Postad 24 Februari , 2015 Tackar för svaret. Jag har en äldre 270 med inbyggd badbrygga och ingen box bak på badbryggan. Så den lösningen fungerar ej tyvärr. Jag fortsätter att funderapå detta. Har ett par kompisar som monterat spel i sina 270(en motor) när de hade. Båda monterade ankarspel av typen som nämns ovan. Billigast spel av den typen har nog loggin.se Bra paketpriser Ankarspelen monterades i luckan i aktern på golvet innanför panelen där du har landström och vattenpåkoppling. Linan släpptes ut ungefär i nollan på 270 dekalen Båda mina kompisar monterade denna typen av ankarhållare vilket blir riktigt snyggt samt att inget hänger ut utanför båten http://www.boatstuff.se/battillbehor/ankring/ankarrullar-ankarhallare/ankarhallare-for-infallnad.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 24 Februari , 2015 Tackar för svaret. Jag har en äldre 270 med inbyggd badbrygga och ingen box bak på badbryggan. Så den lösningen fungerar ej tyvärr. Jag fortsätter att funderapå detta. Har ett par kompisar som monterat spel i sina 270(en motor) när de hade. Båda monterade ankarspel av typen som nämns ovan. Billigast spel av den typen har nog loggin.se Bra paketpriser Ankarspelen monterades i luckan i aktern på golvet innanför panelen där du har landström och vattenpåkoppling. Linan släpptes ut ungefär i nollan på 270 dekalen Båda mina kompisar monterade denna typen av ankarhållare vilket blir riktigt snyggt samt att inget hänger ut utanför båten http://www.boatstuff.se/battillbehor/ankring/ankarrullar-ankarhallare/ankarhallare-for-infallnad.html Aha så du har den "äldre" 98.an och inte den bredare "nyare" 98.an? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bohman1 0 Postad 24 Februari , 2015 Kalas tack för svaret. Då är det hoppfullt. Har du lust att beskriva hur du har monterat spelet. Det skulle hjälpa mig på trave att komma igång. Har inte hittat någon bra plats att sätta spel och sedan förvara linan... Monterade ett lewmar profish 1000 på min sea ray 260 förra året. Sjukt trångt i motorrummet och man får räkna med ryggskott nån vecka efter, dock sååååå värt det. Lite pill och pyssel är det ju men det blev bra till slut. Missen jag gjorde var att ta en för kort ankarhållare så ankaret slår i badbryggan när man drar upp det. Inget problem egentligen eftersom man ser när ankaret kommer med tanke på fjärren som hänger med. Man hinner släppa knappen och dutta på knappen tills ankaret är helt uppe. Jag har dock tänkt byta till en längre hållare i vår, mest för det är kul att pyssla Byggde ett fäste som jag satte fast själva spelet i och fäste sen i samma bultar som badbryggan sitter i. Satte spelet så högt som möjligt för att få lite fall på linan. Valde blyad lina! Det man ska ha i åtanke är att för att få frifallsfunktionen så håller du in "mata ut knappen" tills "plattorna" som håller linan släpper taget, tar typ 2 sek. Samma visa när du ska låsa sen, när du börjar mata upp så kan det ta 2 sek innan den nyper åt linan igen. Ta inte för tunn blyad lina!!! Hoppas du förstår min otroligt amatörmässiga förklaring Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pefor2 1 Postad 2 Mars , 2015 Tackar Har varit runt på Allt på sjön och snackat. Nu skall jag fara ner och titta med tumstocken i högsta hugg. Tack för bilderna. Det ger mig ett alternativ till. //Perka Kalas tack för svaret. Då är det hoppfullt. Har du lust att beskriva hur du har monterat spelet. Det skulle hjälpa mig på trave att komma igång. Har inte hittat någon bra plats att sätta spel och sedan förvara linan... Monterade ett lewmar profish 1000 på min sea ray 260 förra året. Sjukt trångt i motorrummet och man får räkna med ryggskott nån vecka efter, dock sååååå värt det. Lite pill och pyssel är det ju men det blev bra till slut. Missen jag gjorde var att ta en för kort ankarhållare så ankaret slår i badbryggan när man drar upp det. Inget problem egentligen eftersom man ser när ankaret kommer med tanke på fjärren som hänger med. Man hinner släppa knappen och dutta på knappen tills ankaret är helt uppe. Jag har dock tänkt byta till en längre hållare i vår, mest för det är kul att pyssla image.jpgimage.jpgByggde ett fäste som jag satte fast själva spelet i och fäste sen i samma bultar som badbryggan sitter i. Satte spelet så högt som möjligt för att få lite fall på linan. Valde blyad lina! Det man ska ha i åtanke är att för att få frifallsfunktionen så håller du in "mata ut knappen" tills "plattorna" som håller linan släpper taget, tar typ 2 sek. Samma visa när du ska låsa sen, när du börjar mata upp så kan det ta 2 sek innan den nyper åt linan igen. Ta inte för tunn blyad lina!!!Hoppas du förstår min otroligt amatörmässiga förklaring Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sandis1 0 Postad 8 Maj , 2015 Hur har det gått med din installation Perka? Jag ska montera ett spel på min 270 så har du några bilder så får du gärna lägga upp dom. /Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
linkowich 7 Postad 8 Maj , 2015 Perka, du får låta gumman köra båten och slita med ankaret själv Skämt o sido, min lillebror har ju skruvat Sea Ray's sista 5 åren och monterat en del ankarspel, jag kan kolla med honom om lite tips och ideér. //Linkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pefor2 1 Postad 29 Maj , 2015 Perka, du får låta gumman köra båten och slita med ankaret själv Skämt o sido, min lillebror har ju skruvat Sea Ray's sista 5 åren och monterat en del ankarspel, jag kan kolla med honom om lite tips och ideér. //Linkan Kolla gärna. Eller så kollar vi gemensamt när vi träffs i sommar över att par kalla.... //Perka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pefor2 1 Postad 15 Juni , 2015 Hur har det gått med din installation Perka? Jag ska montera ett spel på min 270 så har du några bilder så får du gärna lägga upp dom. /Mattias Har tyvärr inte blivit något ännu. Men planeras att fixas under sommaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Shas 6 Postad 15 Juni , 2015 Hej på dig ! Roligt projekt... tar en serie bilder på hur jag löst problemet. Kommer under morgondagen // Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Shas 6 Postad 15 Juni , 2015 (redigerade) Här blev det tokigt.... Redigerad 15 Juni , 2015 av Shas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Shas 6 Postad 15 Juni , 2015 (redigerade) Här kommer då de utlovade bilderna... Notera även att jag investerat i ett automatisk stopp... Tror det kostade en femhundring. Små pengar efter det man efter lite stress inser att man dragit sönder hela konsollen...För min del som har en svängd akter och en lucka innebär det modifiering.... Ska du ha ett plogankare måste du ha en tippfunktion annars löper inte ankaren ut. Bak ska du enligt mig ha freefall. Stoppen sköts enkelt via en potensialfri ingång vilket även gör att du som fjärrkontroll kan använda vad du vill. I mitt fall utrustning för 150kr Ha det: // Shas Redigerad 15 Juni , 2015 av Shas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser