pentaracer 49 Postad 11 April , 2005 Om jag ska måla skrovet på insidan (nuvarande färg har flagrats bort) vad ska man använda då ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 11 April , 2005 om du använder vanlig färg om är biligast så håller den c:a en säsong. 2 komponets färg är det bästa man kan använta för att måla innuti. blir mer hållbart och flagnar inte så lältt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 11 April , 2005 Kan man måla dit gelcoat ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 11 April , 2005 Om du ska måla på ytor som du ska gå på, så är Interdeck från International att rekommendera! Kolla in http://www.yachtpaint.com och se vad de kan erbjuda. Toplac eller Perfection kanske kan vara något? Bra färger, blir fint med pensel. Säljs lite överallt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 11 April , 2005 Hej på er!! Går oxå i tankarna att måla om lite invändigt då förre ägaren gjorde ett dåligt arbete med att måla. Bubblor och skräp överallt. Jag vet att det ska slipas men hur mycket ska det slipas egentligen?? Nu så är ju itt knottrigt så jag måste ju slipa ner mycket men om det hade varit fint och om jag bara hade velat haft en ny färg. Räcker det med att rugg upp det så att den nya färgen fäster? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 11 April , 2005 Hej du bör måla med topcoat. Fast om färgen har flagnat bort så är det säkert en komponens färg och då kommer en två komponens färg göra att det löser upp den befintliga färgen.slipa regält och rengör med aceton. Acetonet kommer nog göra så det löser färgen skulle jag tro :-? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 11 April , 2005 Hej riwallen Har målat om mina stuvfack med en tvåkomponens färg som heter hardtop från jotun. Motor rummet får vänta tills man gör ett motor lyft tror jag slipa regällt och rengör med aceton ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 11 April , 2005 Hej riwallen Har målat om mina stuvfack med en tvåkomponens färg som heter hardtop från jotun. Motor rummet får vänta tills man gör ett motor lyft tror jag slipa regällt och rengör med aceton ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_Ankan_ 0 Postad 17 Juli , 2007 Jag har samma fråga, men skulle behöva instruktioner som ett barn förstår Ska precis köpa en båt där jag tänkte fräscha upp väggar, tak och ev. golv invändigt. Orginalfärgen från 70-talet som är nu är visserligen förvånansvärt fräsch, men jag måste ju göra nåt med min nya båt och måla känns det som att jag med mina ytterst begränsade båtkunskaper klarar av Alltså: Vilken färg? Ska man använda pensel? Vad krävs för förarbete? (det är ffa den biten som jag behöver noggrann förklaring på) Jag antar att det inte är skillnad på motorbåtar och segelbåtar i det här ämnet Hoppas jag kan få lite hjälp. Senast ändrad av _Ankan_ | 17 juli 2007 | 10:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coronet24 0 Postad 17 Juli , 2007 Hej På Er Alla jag har målat om en båt invändig andvände då bil färg (den gammla inte vatten baserad) Man måste slipa mycket nogrant. Där efter så la jag ett lager plastprimer sen två lager färg med mjukmedel i. Detta var 5 år sen den ser lika bra ut fortfarande. www.osterblom.nu/coronet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gittan 0 Postad 19 Juli , 2007 som alla andra har svarat underarbetet är det viktigaste slipa rengör nogrant sedan kan du i princip köpa helt vanlig två komp-färg det är inte alltid det dyraste som är bäst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dominator 0 Postad 19 Juli , 2007 Jag måla min båt invändigt me samma färg som dom målar väg markeringar me....snacka lite me en kille som höll på å måla å fick 3 liter av han. Sitter som f-n e blankt å fint å slits inte allt för mycke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_Ankan_ 0 Postad 19 Juli , 2007 En liten dum fråga kanske men vad menas med slipandet som upprepas här hela tiden? Vad slipar man med? Hur mycket slipar man? Är som sagt en riktig nybörjare på det här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser