Gå till innehåll
torsdag 05 december 2024
tillin

köp av första båt yamarin?

Rekommendera Poster

Har tittat på nätet mycket på sista tiden och börjar bli extremt båt sugen har fastnat för yamarin båtar från tidigt 90 tal men finns nåra andra märken som är också intressanta t:ex bella,flipper.

Modellerna som jag har fastnat mest för är yamarin 530 dc,yamarin 540 big fish, yamarin 500 big game. Är det bra båtar eller finns det t:ex nåra kända fel på dessa modeller? 500 modellen känns lite liten skulle vilja ha en lite större båt.

Utombordare skulle jag vilja ha nåt mellan 70-100 hk och helst inte äldre än tidigt 90-tal helst nyare, och vilka märken ska man försöka köpa, och ska man köpa 2 eller 4 takt?

Har inte ägt båt tidigare men har kört ganska mycket med farsans båt och så jobbar man som däcksare så lite båt vana har man ju så ös på med ider och tips. Har som gräns ca 10000 € på den finska marknaden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska du köpa båt i Finland så kolla även på Flipper,Finnmaster och AMT. AMT är samma sak som Yammarin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, inte helt sant. AMT byggde en del av Yamarins modeller under lång tid. Så tror jag inte det är fortfarande då de nu finns på marknaden med egna modeller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...