Ronsson74 2 Postad 7 Februari , 2015 Hej alla båtglada. Jag måste byta ett cylinderfoder i min MD21A och undrar om någon i Stockholmstrakten som har ett urdragningsvertyg att låna/hyra ut? eller om någon vet var man kan hyra ett. Det skulle kännas jobbigt att behöva köpa ett för runt 4000:- för ett foderbyte MVH / Ronnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 558 Postad 7 Februari , 2015 2015-02-07 vid 13:07 skrev Ronsson74: Hej alla båtglada. Jag måste byta ett cylinderfoder i min MD21A och undrar om någon i Stockholmstrakten som har ett urdragningsvertyg att låna/hyra ut? eller om någon vet var man kan hyra ett. Det skulle kännas jobbigt att behöva köpa ett för runt 4000:- för ett foderbyte MVH / Ronnie Det brukar gå att få ut dem genom att slå på en bit regel, med en större hammare underifrån. Har du kollat höjden på de andra fodren? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 38 Postad 7 Februari , 2015 Om det inte går med regeln och slag underifrån så efterlys verktyget på Svenska Peugeot klubbens hemsida! Troligen finns det ngn där som kan hjälpa dig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 9 Februari , 2015 2015-02-07 vid 17:30 skrev Thomas-CC-Lancer: Om det inte går med regeln och slag underifrån så efterlys verktyget på Svenska Peugeot klubbens hemsida! Troligen finns det ngn där som kan hjälpa dig! Slå ur dem underifrån som flera sagt, och byt allihop när du har chansen. De är ju inte astronomiskt dyra. Har ett foder sjunkit så är risken stor att fler gör det. För att förebygga det så kontrollera toppen noga för planhet och shimsa in foderhöjden noga. Med nya lager så har du en bra motor efter det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser