Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
andrewlindqvist

"taklucka" Nidelv 24

Rekommendera Poster

Hej alla båtvänner,

Är ågare av en nidelv 24. Råkade göra en spricka i "solluckan" i fören. Vet möjligtvis någon vart man kan få tag i en ny? alt begagnad?

När jag ändå är igång, vet någon möjligtvis en bra skräddare för att sy om kapellet till nämnd båt? Är bosatt i Göteborg men misstänker att det även går att skicka om någon har ett bra tips. Ju billigare med bra kvalitet är bra :)

Snart är sommaren här!

Mvh

Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En glasmästare borde väl veta vart du kan få tag på solluckan ! 

Jag får mina dynor utbytta helt men det är ju i Västervik ( Kjells Kapell ) 0707207611 .

Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har inte kollat med de olika kapellmakarna på mässan.

Går nog att ställa frågan om den trasiga takluckan även till dem.

Om du skall få nytt kapell till sommaren är det hög tid ny. Skulle nästan säga att det är i senaste laget. Träffade den kapellmakare som jag brukar anlita härom dan - på bilverkstan. Jag behöver ett par små bitar i kapellväv där man behöver sy ett par fickor. Resonerade lite runt konstruktionen. 

Eftersom vi båda väntade passade jag på att fråga och resonera om mitt projekt och fick ett par värdefulla synpunkter. Avslutade med att säga "jag kommer ut med båten när ni börjat igen efter semestern."

Bästa tiden att beställa ett jobb och få bästa möjliga pris är på hösten. På höstarna har hantverkarna (Kapellmakare, segelmakare m fl.) betydligt lugnare och det är inte ovanligt att de lämnar höstrabatt.

Så är ditt kapell inte helt skrot så kan du ju tex gå upp till den kapellmakaren jag brukar anlita i tex Augusti, så mallar han och tar de mått han behöver med båten inne i sitt båthus (oberoende av väder och vind) och syr kapellet under hösten.

http://www.rossykapell.com/

Fast du har väl möjlighet att smita in på båtmässan både idag och i morgon och kolla med kapellmakarna där och få pris. Glöm inte att fråga dem och kanske andra utställare om var man kan få tag på ny eller begagnad taklucka.

Detta företag kanske har begagnade takluckor.

http://www.tackelochtag.se/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta kontakt med Kaare Andersen på Nidelv i Norge så skickar han en originallucka till dig.

kaare.andersen@nidelv.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...