karlake 0 Postad 5 Februari , 2015 Jag har 3 st båtmotorer modell äldre, nu vill jag veta hur man byter impeller. Insuget av vattnet som går upp till motorn för avkylning, går vattnet igenom en slang eller ett rör via impellern, eller...? Dessa motorer har inte fått något bye av impellrar vad jag vet, d v s ca 20 år. Men jag funderar över detta då vattnet som kyler sprutar ut ändå. Kan någon klok svara på detta. Hälsningar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 5 Februari , 2015 (redigerade) Då är det dags o byta. Ska själv byta till sommaren, det skall bara vara att lossa skruvarna till växelhuset, på vissa motorer kan man få lossa växelföraren också. vissa motorer har även en dold skruv vid trimfenan /anoden, Lossa och titta innan du tar fram storsläggan Redigerad 5 Februari , 2015 av tugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karlake 0 Postad 6 Februari , 2015 HEJ, du verkar vara en riktig hejare på detta, toppen tycker jag. Då vet jag att jag ska ta det försiktigt och inte hetsa upp sig utan ta det lugnt och kolla först. Men jag måste erkänna att jag är lite orolig för själva ingreppet, jag menar så att jag får allt på plats igen...Vet du vad man kan få tag på impeller modell äldre, har du något tips. Hälsningar o tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 6 Februari , 2015 Ebay, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser