TobbeLundgren 1 Postad 5 Februari , 2015 Hej ! Tänkte börja spackla upp lite hål och sprickor och försöka fixa till min gamla B14 lite.Är det någon här som vet vad det är för orginalfärg på båten ?Det är ju orange/gul. Kanske finns gelcoat spackel i rätt färg ??MvhTobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 5 Februari , 2015 Jag har tidigare lyckats hyfsat bra med lagningar på min gula Vator genom att köpa två olika gula gelcoatspackel och blanda själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TobbeLundgren 1 Postad 6 Februari , 2015 Ok, det låter svårt Jag är inte direkt duktig på färger hehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 6 Februari , 2015 Man blandar basen utan att ha i härdare, då har man massor av tid på sig. Prova att lägga lite av basen på gelcoaten vars färg man försöker efterlikna. Blanda vidare tills du är "tillräckligt" nöjd. Gelcoaten man provat på torkas rent med lite lösningsmedel. När man är klar så är det dags att blanda i härdare och spackla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser