Seawing 10 Postad 5 Februari , 2015 Förra året så köpte jag drevfärg International Trilux och bättre växtgödning har jag aldrig provat. Massor av snäckor samt långt grönt gräs. Nu är min fråga - vilken/vilka vanliga bottenfärger kan man måla drev med utan att skada det? Vet att man inte skall använda färg med koppar i men det borde finnas andra vanliga bottenfärger som man kan använda. Med vänlig hälsning Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 5 Februari , 2015 Hej måla med jotun drevfärg på spray.Men du måste prima först annars fäster inte färgen mvh tutte 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 5 Februari , 2015 Instämmer med tutte!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 6 Februari , 2015 Använder Hempel drev färg på spray den funkar men som sagts primer först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Figo 31 Postad 6 Februari , 2015 Lägg en 2k epoxyprimer som grund. Därefter lämplig drevfärg. Drevfärgen kan vara 1k spray. De flesta 2k epoxyprimer är övermålningsbara med 1k täckfärg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser