Caribic410 757 Postad 2 Februari , 2015 Nu ere inte långt kvar till sjösättning. Om du liksom jag seglar mycket "singlehanded" och ändå inte är helt asocial så häng på. Jag har båt i Nyköping och seglar ofta ensam ofta med olika konstellationer av besättningar. Ibland mönstrar någon på och av på olika orter. Hur som helst, nu i sommar har jag tänkt börja runt midsommar och segla mej nedåt, kanske via gotska, gotland, öland. Vet inte riktigt vart vindarna bär och hur långt det blir. En vecka kommer jag stanna på Österlen. räknar med att återkomma till Nyköping i slutet av Juli. Seglar du på liknande vis så haka på. Kan ju vara trevligt att segla ihop några dagar eller bara träffas om vi hamnar i samma natt- flerdagars- hamn. Alternativt kanske du vill hänga på och inte har någon båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 249 Postad 2 Februari , 2015 Gillar initiativet, och hoppas du får sällskap även om jag inte riktigt förstår hur ensamsegling utan båt går till..? ;-) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 3 Februari , 2015 Bryggsegling? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 Februari , 2015 2015-02-02 vid 18:38 skrev Caribic410: Nu ere inte långt kvar till sjösättning. Långt och långt. Där är i alla fall minst fyra månader kvar tills jag sjösätter. I mitten på Maj har jag ett uppdrag med båten, så innan dess kan jag inte ta upp, sen får vi se. Kanske det inte blir nån sjösättnig alls i år om jag dröjer med att ta upp till frampå hösten. Hur gick det i fjol - fick du många medseglare!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 4 Februari , 2015 Ensamsegling utan att man har en egen båt kan väl gå om man lånar eller t.ex. erbjuder någon att transportsegla. Ensamsegling här syftar väl på:Dej som brukar framföra din båt på egen hand men kanske vill segla ihop eller lägga till organiserat med andra båtar ibland. Dej som vill segla och hänga på fast du inte har båt Dej som seglar ibland på egen hand ibland med besättning Förra sommaren var det mer eller mindre full aktivitet med båten fast endast kortare, enveckors- 10gdr som mest vid ett tillfälle- turer med olika vänner, familj mm. Ingen via forumet. Träffade vid två tillfällen såna som kände igen inlägget. =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 4 Februari , 2015 Bryggsegling... e ju ofta väldigt trevligt =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser