Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
Gaidin

Fästa TV i taket?

Rekommendera Poster

Skulle vilja sätta en ca 17 tum TV i taket och enkelt kunna vika ner den när den skall användas. När den inte används vill jag att den skall kunna vikas upp så den sitter parallellt med taket.

Har försökt hitta ett sådant djur men inte lyckats men jag kan väl inte vara den första som önskar en sådan installation?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

*Bump*

Har letat men inte hittat, det lutar åt ett hemmabygge, man kan ju tillverka något snyggt i teak så passar det med övriga inredningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har gjort en konstruktion för en 15-tums skärm i min styrhytt… en ram i teak där gångjärn viker upp hela grejen när jag inte vill ha den framme för nav. Ska se om jag hittar en bild.

Det knepigaste var faktiskt att hitta en snygg "socka" för alla ledningarna.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Nu är ju det där ett väggfäste där du kan tilta ner plattan några grader. Inte hänga i taket. Däremot det som PeterK hänvisar till är för takmontering.

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är ju det där ett väggfäste där du kan tilta ner plattan några grader. Inte hänga i taket. Däremot det som PeterK hänvisar till är för takmontering.

Ja väggfästet kommer nog ge TS kramp i nacken.

Teaklådan är en snygg lösning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja väggfästet kommer nog ge TS kramp i nacken.

Teaklådan är en snygg lösning.

Kan man inte offra det för lite tv? :)B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

gillar tanken på en tv-lucka som man slipper se eländet. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Problemet med de flesta fästena är att de inte kan låsas i uppfällt läge men PeterK's tips verkar ju vara vettigt, det får bli en tur till Kjell för att se hur det fungerar.

Lådan hade ju varit snyggt men det blir nog lite klumpigt för min del. TVn skall hänga i taket i akterkabinen och takhöjden är lite lägre där...

Stort tack alla! Jag återkommer när det är monterat :)

Redigerad av Gaidin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla in video på nya Bavaria 360ht på youtube. De har en snygg lösning på nedfällbar tv direkt från fabrik. Kanske går att få till något liknande själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...