Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
Janne_14

Bavaria 30 Sport

Rekommendera Poster

Har ett problem, utav ngn. anledning har jag ingen ström I batterierna trots 240 v el in, allt dött.

Motorluckan är via elmotor. Hoppas att ngn kan ge mig ett tips hur jag får upp motorluckan så att felsökning kan starta. Annars helnöjd med denna båt och vi är endast 2 st oftast.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej

på de flesta båtar är det bara att lyfta luckan för hand.

hade liknande bekymmer i min Bavaria, det var bara att lyfta luckan, lite svårt att få tag men det går säkert bra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en 28 sport med samma konstruktion och har funderat en del på hur man ska göra i din situation.. Luckan väger ju inte 5kg heller direkt.. Lycka till! Om du inte får upp den så kanske Bavariasverige har någon koll på hur man kan göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en 28 sport med samma konstruktion och har funderat en del på hur man ska göra i din situation.. Luckan väger ju inte 5kg heller direkt.. Lycka till! Om du inte får upp den så kanske Bavariasverige har någon koll på hur man kan göra?

I botten av motorluckan finns 3-4 st skruvar till lyftplattan. Efter att dessa har skruvats loss starta lyftet av luckan. Idiotisk lösning. Drar nu en separat matning till lyckans lyft som kan nyttja starbatteriet eller erhålla ström utifrån. Har kopplingen bredvid huvuströmbrytarn. Kontaktade Båtarna innan för att kontrollera att inget annat problem kunde erhållas och fick deras gk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Råkade ut för liknande på min Windy

På min båt kommer jag enkelt åt en minusplint i en lucka.

Så upp med ett batteri i båten och startkablar. Minus ner till plinten.

Plocka loss strömbrytaren för luckans upp/ner och sen en startkabel till plusmatningen på den och sen köra upp luckan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...