petter_b 49 Postad 1 Februari , 2015 Jag är i behov av att fixa en ordentlig gasolinstallation i min båt, just nu är det lösa flaskor under spisen som gäller... Jag tänker mig en låda med plats för två flaskor PC5. Tycker att det vore praktiskt med tanke på att jag har PC5 till grillen på uteplatsen. Jag har ändå redan två flaskor till grillen ifall det skulle bli tomt just när jag ska lägga på köttet. Dock verkar det som att det vanligaste i båtar är att ha mindre flaskor och dessutom är alla "nyckelfärdiga" lådor (som jag hittat) bara för en flaska. Lådan ska monteras i det aktre stuvutrymmet och sen drar jag ett kopparrör under skarndäck förbi motorrummet. Jag har kontaktat Järna Rostfria och Tek Tanks för att få offert på rostfri- resåp. plastlåda. Nu tänkte jag hör om det finns synpunkter på ovanstående, tänker jag rätt? Framför allt undrar jag om någon kan tipsa om färdiga lådor som gör att jag kan spara pengar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 1 Februari , 2015 Vad är det för typ av båt? Badbrygga... Sett en del deplacerande motorbåtar som har flaskorna där... Inne i en snygg teaklåda bara. Annars är det lite meck eftersom du säkert vet att lådan ska ha dränering ut genom bordläggningen/akterspegeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 1 Februari , 2015 Det är en Storebro 31 Adriatic. Den har visserligen en badbrygga men jag vill helst inte ha en låda där. Det finns ett hiskeligt stort stuvutrymme i aktern, bakom motorrummet. Där finns redan genomföringar där jag kanske kan koppla in dräneringen (mha ett T-rör). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 1 Februari , 2015 (redigerade) Det är en Storebro 31 Adriatic. Den har visserligen en badbrygga men jag vill helst inte ha en låda där. Det finns ett hiskeligt stort stuvutrymme i aktern, bakom motorrummet. Där finns redan genomföringar där jag kanske kan koppla in dräneringen (mha ett T-rör). Vi har handlat av TEK tank fast ej gaslåda,men de var hjälpsamma och hyfsat snabba. De levererar vad de lovat,bra finnish.....men ingen altartavla they can still improve(salisfied customer) Vi har dubbla P11,så build big så stort som du får plats med. Se till att dränering går ut över vatten linjen. Redigerad 1 Februari , 2015 av happysix Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 1 Februari , 2015 Vad har du för låda e.d. till dina dubbla P11? Jag tänkte se till att man kan ha antingen PC5 eller P6 som är liknande storlek men P11 är nog att ta i för min del. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 2 Februari , 2015 Finns det några svenska firmor som säljer måttbeställda plast- / glasfiberlådor? (Kan var bra för oss som inte har tid att bygga själv.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 2 Februari , 2015 Tek-Tanks verkar iallafall "på", de skickade en offert efter några timmar. Knappt 600 GBP + frakt vill de ha för en låda med "shoe box type lid" i 10mm HDPE. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser