havetsstorm 0 Postad 10 April , 2005 Hallå i värmen......... Har skaffat ett kanonvax med teflon i......frågan är om man skulle kunna ta det på botten oxå.....utanpå bottenfärgen? Blir det bra glid i vattnet då eller sugs den fast eller nåt? vad tror ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 11 April , 2005 men om man vaxar uppepå bottenfärgen, och nu tänker jag på giftfärg, så funkar väl inte färgen som den ska? Även annan bottenfärg är ju självpolerande och släpper lite hela tiden så att ingentign ska fästa på den. Så då åker väl vaxet bort ganska snart iaf? Men om man inte har bottenfärg kan man kanske vaxa. Fast det känns som det löses upp rätt fort om det ligger i vatten hela tiden och du kör fort när du är ute med båten. Då bör man väl vaxa rätt ofta??? Eller ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 11 April , 2005 Aldrig hort om nan som vaxar pa battenfargen, dummaste jag hort. Du kommer forstora effekten i fargen, fargen ar noga utprovad for att vara sa effektiv som mojligt, om du sen kommer med nat helt annan produkt pa fargen kommer du forstora fargens effekt. Sen vill du inte har mer glid i skrovet, det skulle max ge dig en knopp och sen sa skulle skrovet bli mycket halare, laste ett test av ett medel som skulle ge mer glid. Allt det gjorde va att ge knappt en knopp hogre fart och ett mycket instabilt skrov. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 11 April , 2005 Om någon hade lyckats lägga ett lager vax på min bottenfärg så skulle de nog kunna försöka få nobelpriset med... Den är självpolerande och varje gång jag tar upp båten (botten är enbart målad för att den var det när jag köpte den, jag har den på trailer) så kliner färgen av sig på både kölrullar och armar och händer när spännbanden ska dit. Måste vara ganska meningslöst att vaxa en bottenmålad yta, om man nu lyckas. Som tidigare skrev, en båt som alltid ligger på trailer och inte är bottenmålad, den kan det vara lönt att vaxa. Ingen annan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 11 April , 2005 ÅH.....Förlåt mig!! Jag missade den absoulta poängen med giftig bottenfärg, för jag var faktiskt skittrött när jag svarade!! Ber om ursäkt för det och mitt svarär helt felaktigt! Tar därför bort mitt svar så att ingen blir lurad. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 11 April , 2005 Ingen fara Roddarn. Händer även den bäste. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 11 April , 2005 jaja... jag skiter nog i att vaxa botten tror jag hehe...... for iväg lite med tanken bara när jag märkte hur halt de vart på skrovet...... Tack för upplysningarna, de sparade jag mycke jobb på..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser