gracco 0 Postad 10 April , 2005 Hej. Har skaffat Mapsource. Funkar vilken gpsantenn som helst (såna som går att köpa på Kjell.com och Clas Ohlson tex) Vore kanon för mig att använda laptopen i båten. Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 10 April , 2005 Jag vill tro att det (mapsource) endast fungerar på en Garmin GPS , eftersom det handlar om kartprogramvara och inte något navigeringsprogram. Rätta mig om jag har fel. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 11 April , 2005 Köper man på www.clover.se får man med både PS2 och USB kontakter för under 1000 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Seawolf Postad 11 April , 2005 Åtminstone Bluechart från Garmin funkar bara online mot en registrerad Garmin-GPS Om du kör med oregistrerad Garmin-GPS eller NMEA-GPS mot din PC så kommer alla detaljkartor att stängas medan du kommunicerar positionsdata, men så fort du stoppar detta visas detaljkartan, med dig mitt på skärmen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst chucken Postad 28 April , 2005 Garmin har ett eget protokoll som skickar med id nummret på gpsen till mapsource. Alla låsta kartor och sjökort (som bluechart och cityselect) försvinner från datorskämen när den inte får rätt id nummer. Men det finns en lösning på det oxå... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst roger Postad 9 Juni , 2005 jag har själv samma problem,fick dock lite hopp när du säger att det finns en lösning, kan du berätta mer ? /roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser