Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
Gäst Robert

Yamarin 455 s Big Ride -92. PRIS ?????

Rekommendera Poster

Gäst Robert

Hej jag är ny i branchen och vill inte bli lurad, så jag tänkte be er om hjälp. Jag är intresserad av en yamarin 455 s Big Ride -92 med en Evenrude 60hk -87, skapligt skick bara att sjösätta. Vad är ett vettigt pris på detta paket? Motorn borde ligga på 15000:- men vad kostar båten??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Robert

Är det ingen som vet ett pris på denna båt? :-/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Titta på begagnad-annonser som t.ex. [RÖD]www.blocket.se [/RÖD]och jämför. Då kan du själv jämföra och och få en egen uppfattning om du har fått ett bra pris eller ej. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag ser det är motorn minst värdefull. Är båten i OK skick så kan du gott jämföra den med en ny. Räkna dock med att utvecklingen går framåt och att motsvarande modell idag dels är lite tjockare i plasten och dels har mer optimerad skrovform. Efter 13 år gissar jag att den är värd ca 50% av motsvarande båt (Yamarin 4610?) idag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

(fortsätter här eftersom det just nu inte går att redigera svaren) Motorn skulle jag i värsta fall räkna med att behöva byta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Robert

Tack för visat intresse! Nu har jag lite att titta på när du säger ca 50% av 4610. På blocket så kryllar det inte direkt med dessa båtar. Tack för hjälpen/ Robban :-Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...