BSven 469 Postad 24 Januari , 2015 Dags att börja planera nytt elsystem och en sak förbryllar mig.Vad är syftet med att huvudströmbrytare har en löstagbar nyckel? Är det tänkt som någon slags säkerhetsfunktion eller ett stöldskydd? Jag ser bara risken att tappa bort nyckeln men någon anledning måste det ju vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 25 Januari , 2015 (redigerade) Hehe sant har aldrig sätt det så. Antagligen stöldskydd. Eller mer skydd för obehöriga för båten blir man av med villket som. Redigerad 25 Januari , 2015 av tugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 25 Januari , 2015 (redigerade) Plus att det är en god vana att bryta spänningen när jag inte är i båten? Minska risken för urladdning av batterier också. Redigerad 25 Januari , 2015 av Funkis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 25 Januari , 2015 Låter man strömmen vara på så minskar risken för att tappa bort nyckeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 25 Januari , 2015 Jag skulle gissa på att man vid arbete på anläggningen ska kunna ta bort nycklarna för att säkerställa att ingen av misstag slår på strömmen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 25 Januari , 2015 Jag bytte ut i min båt mot en HSB utan nyckeln, trots merkostnaden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BSven 469 Postad 25 Januari , 2015 Jag bytte ut i min båt mot en HSB utan nyckeln, trots merkostnaden. Vilken brytare valde du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 25 Januari , 2015 http://www.ebay.com/itm/201244731455?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Vit är trevligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser