Gå till innehåll
tisdag 16 december 2025
Crabmeat

Styrpump läcker olja

Rekommendera Poster

Jag har ett läckage vid styrningen, vid vad jag tror kallas för styrpump.
Se bild

Läckaget verkar komma ifrån skarven där själva axeln sitter.

Frågor:

1) Åtgärd. Går det på något sätt att byta packbox i ett sådant alster eller måste jag byta hela pumpen?

2) Är det normalt att packboxar går lite då och då eller brukar det indikera något handhavandefel?

Mvh

post-84297-0-60250700-1421776327_thumb.jpg

Redigerad av Crabmeat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Se bild

Frågor:

1) Åtgärd. Går det på något sätt att byta packbox i ett sådant alster eller måste jag byta hela pumpen?

2) Är det normalt att packboxar går lite då och då eller brukar det indikera något handhavandefel?

Mvh

Finns det en packbox, stefatätning eller radialtätning, eller vad ni nu vill kalla det så går det ju att byta.

Vid återkommande läckage läckage bör man kolla så att det inte föreligger något glapp i axeln, kanske något lager eller bussning som behöver bytas för att få en mera glappfri tätning.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se bild

Frågor:

Mvh

Finns det en packbox, stefatätning eller radialtätning, eller vad ni nu vill kalla det så går det ju att byta.

Vid återkommande läckage läckage bör man kolla så att det inte föreligger något glapp i axeln, kanske något lager eller bussning som behöver bytas för att få en mera glappfri tätning.

Kalle

Tack för svar.

Som vanligt klarar jag av att vara oklar i mina formuleringar. Jag vet alltså inte om det finns packbox, har aldrig besökt den sidan av tingesten. Men jag antar att det bara är till att öppna härligheten och bli glatt överraskad då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...