Chha 19 Postad 19 Januari , 2015 Jag kikar en del på utbudet av begagnat då jag framöver eventuellt tänker skaffa något lite större. Buckards båtar dyker ju upp med lite intressanta objekt ibland. Det vore intressant att höra några erfarenheter av denna handlare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 19 Januari , 2015 (redigerade) Jag har köpt 2 båtar av Johan 2005 köpte jag en Bayliner 2655 från 1989 av honom. Motorn såg ut som skit men Johan var också nogrann att påpeka att den skulle behöva bytas inom kort. På Premiärturen vid Slussen rasade startmotorn. Johan var på plats med ny snabbt och monterade ocksp denna. Han kom dessutom ut till Lidingö och kollade några detaljer. Jag var således en nöjd kund. I Höstas köpte jag en Sunseeker och lämnade Baylinern i inbyte. Smidig och bra affär. Han har bra koll på både marknad och på det mekaniska kring båtar och är en bra kille att ha i faggorna om man gillar båtliv. Har träffat andra som kör mer "nasarstill" som försöker stressa fram beslut vilket i detta sammanhang känns olustigt. Köper du av Johan gör du ett tryggt båtköp och ofta en väldigt bra affär. Redigerad 19 Januari , 2015 av Fredric_sthlm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 20 Januari , 2015 Vet inget om han som handlare men då man inte hört eller läst något och han har hållit på i många år så bör han vara en bra gubbe/firma Vad man inte får glömma är att stor del av det han säljer är gamla båtar från Medelhavet som han säljer som just "objekt". Inte att jämföra med ett svenskt objekt. Säkerligen har han ett bra kontaktnät där nere men han tjänar inga pengar på att köpa de dyrare bra båtarna och skicka till Sverige för försäljning utan just de billigare objekten som inte fått den vård de kanske borde genom åren som antingen snyggas till eller som sälj som de är till nån som vill mecka. I regel ligger han bra i pris och verkar öppen med vad som skall göras med båtarna så han himlar ju inte med varan så att säga Som med det mesta. Vet man vad man ger sig in på så kör på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser