pointguard 0 Postad 18 Januari , 2015 Vet inte vart denna fråga passar men prövar här. Håller på att förhandla om en Silver Shark 580 DC Mercury 115 EFI 2012 men det är ju svårt att veta i vilket pris dessa ligger nu off-season, är det någon som har en aning? Utr: Garmin 70, kapell, fjädrande förarstol, dynor, bord, fändrar osv. Skicket är väldigt bra. Vet inte hur många h motorn gått men den har inte gått mycket iaf. Väldigt tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredriklindell 109 Postad 18 Januari , 2015 220 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pointguard 0 Postad 18 Januari , 2015 Okej, det var lägre än jag trott, vad ligger dem i när det är sesong då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 19 Januari , 2015 250 000 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pointguard 0 Postad 19 Januari , 2015 Ok mkt tacksam för svar! Förstår dock inte varför folk säger att en liknande båt är en bra investering då den bevisligen sjunken i värde med ca 30% på 2-3 år Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pezz 1 Postad 19 Januari , 2015 Knappast under 250K om det är i bra skick. Riktigt fina båtar som går bra i sjön det där... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 19 Januari , 2015 Jag antar att det är olika priser beroende om affär görs med en firma eller privatpersoner emellan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredriklindell 109 Postad 19 Januari , 2015 För att ge lite mer substans till mitt svar. Jag köpte i augusti en 2010 Silver Eagle (Storleken större) privat, med dryga 60 h i den fina motor. Fint skick. 255.000. Fantastisk båt för övrigt. Det är motorn som minskar i värde mest, inte kanske per körd timme utan snarare per ålder. Själva båten är nog mer hållbar, både ekonomiskt och tekniskt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pointguard 0 Postad 20 Januari , 2015 När jag lix har igång en tråd så kan jag passa på att frågan vad man kan förväntas tappa första året i värde om man köper en ny Silver Shark 580 dc med nya mercury 115hk för 320k Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredriklindell 109 Postad 21 Januari , 2015 http://www.blocket.se/ostergotland/Silver_Hawk_2011_58019199.htm?ca=11&w=3 Som en någorlunda absolut referens: Silver Hawk 2011 (en storlek mindre, ett år äldre) för utgångspris 189000. Om vi antar att den går ned till 180 efter prut och att den kostade 300 ny, så sjunker åtminstone en sådan med 30.000 per år. Antagligen sjönk den mer första året. Jag tror att en sprillans Silver Shark skulle sjunka ngnstans 35-50 sitt första år, normal användning, prutat och klart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pointguard 0 Postad 21 Januari , 2015 Ok, tack för din input, frågan man ställer sig är ju varför det heter att båtar inte sjunker speciellt mycket i värde? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredriklindell 109 Postad 22 Januari , 2015 Var det inte så man sade förut? Dels känns det som att båten kanske inte sjunker supermycket, dels att motorn däremot gör det (i a f för motorbåtar av denna storlek) samt att förut fanns en inflation som i praktiken var värdeminskning ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 23 Januari , 2015 Ok, tack för din input, frågan man ställer sig är ju varför det heter att båtar inte sjunker speciellt mycket i värde? Vem säger det numera? Sen råkar det nog vara så att pulpetade dagstursbåtar som denna, gärna i alu och med en 4t av välkänt märke, kommer att vara eftertraktade ett bra tag framöver som trenden ser ut - men inte ens dessa båtar som ligger helt rätt i linje och följer marknadens intresse kommer vara befriade från värdeminskning. Min gissning är att det enda som ligger riktigt stadigt nu är 80-tals plaststyrisar <5 m med Yam/mar/merc 2t från 90-tal kring 50 hp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser