tugge 251 Postad 12 Januari , 2015 Hej Ska byta impeller o tänkte beställa på nätet men hittar inga "kitt", det framgår inte vad som ingår eller bör köpas till iaf. Frågan är då vilka packningar, oringar, packboxar, plåtbleck, jag ska köpa till, för ett vanligt impeller byte, Alltså inte totalrenovering av derv. Även "bra att tänka på" för dessa motorer kan skrivas. olja, fett, och andra nödvändiga saker. Samlings tråd för tohatsu service. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 13 Januari , 2015 Ingen som bytt impeller. Undrar även om man bör byta oljan i powertrimet, intervall på det? Och hur många offeranoder finns det som man skall ha koll på? Bör man byta om man har båten i mälarn till anoder i magnesium? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 16 Januari , 2015 Inte många som mekar här. Borde vara liknande på många båtar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 16 Januari , 2015 Kan få skit för att jag fulmekar, men jag min upplevelse vid impellerbyten på mina Yamaha/Marinermotorer (som är samma skrot och korn om du har en 2t) är att det bara är att skifta impellern. Kör du mer än gemene svennebanan kan du eventuellt behöva skifta ditt impellerhus också. Detta är mindre sannolikt, men syns i sådant fall tydligt på insidan som att impellern nött ner den rostfria plåten i umpelllerhusets insats. Summa summarum: börja med att beställa en impeller och köp en impellerhuspackning om du känner för att festa till det lite. Mest troligt är att du kommer öppna upp, titta på din impeller och undra varför du egentligen skulle in där och gräva.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 23 Januari , 2015 Då blir det fest med Impeller och packning. Vad för olja kör man i powertrimet? _ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 21 Februari , 2015 Kan få skit för att jag fulmekar, men jag min upplevelse vid impellerbyten på mina Yamaha/Marinermotorer (som är samma skrot och korn om du har en 2t) är att det bara är att skifta impellern. Kör du mer än gemene svennebanan kan du eventuellt behöva skifta ditt impellerhus också. Detta är mindre sannolikt, men syns i sådant fall tydligt på insidan som att impellern nött ner den rostfria plåten i umpelllerhusets insats. Summa summarum: börja med att beställa en impeller och köp en impellerhuspackning om du känner för att festa till det lite. Mest troligt är att du kommer öppna upp, titta på din impeller och undra varför du egentligen skulle in där och gräva.. Impellerhuset var sprucket, så ibland är man glad att man är nogrann. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 21 Februari , 2015 Fyller på tråden om någon annan behöver info i framtiden Drev olja 0,5liter. Api gl5, SAE 80-90. Powerlift olja: atf 220, dextron ll, mobil dte 22. Tändstift: BR7HS 10, Impeller:3C8-65021-2 Tror jag ska passa. Även på Nissan 40-50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser