Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
hustran

Behöver råd.......

Rekommendera Poster

Har en gammal vacker plastbåt,målad antagligen i omgångar,med olika färger.Jag vill gärna ta bort all färg och börja om från början.(Den är värd att satsa på,tycker jag)Snälla någon,hur gör jag enklast och billigast?Det är en vacker båt och jag vill gärna klara av att ta hand om den.Gamla plastbåtar har väl också ett kulturvärde,eller............?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Slipa. Excenterslip ca 350W med Ø 125 eller 150 mm welcro-platta. Gärna med möjlighet att ansluta dammsugare. Lycka till!

post-5856-1394234363,0986_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,,jag tycker att alla båtar oavsett,,,är värda att satsa på om man på nåt sätt gillar den,,kolla med nån på orten,,det är inte alls säkert att du behöver ta bort allt,,det kan räcka att slipa till den yta du vill ha o sen måla,,men kolla med nån som kan,att färgen du ska lägga på inte ställer till problem,,,lycka till. ,,,,Hoogan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! International Prefektion 2 komp färg fungerar väldans bra!! Kolla med international och deras metodbok där står allt om slipning och grundning och målning,fungerarar väldigt bra att rolla på Prefektion färgen med skumgummirulle och sen eftersläta med pensel! MVH Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! International Prefektion 2 komp färg fungerar väldans bra!! Kolla med international och deras metodbok där står allt om slipning och grundning och målning,fungerarar väldigt bra att rolla på Prefektion färgen med skumgummirulle och sen eftersläta med pensel! MVH Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...