Helgon1 0 Postad 8 Januari , 2015 Hej Det sitter en AQD 32/ 270 i min båt som jag ska byta ut för den är dålig. Jag undrar ifall alla 6 cyl vp motorer har samma avstånd mellan motorfästerna dvs passar utan mod? Passar drev backslag rätt över mellan de olika motorerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 9 Januari , 2015 Hej Det sitter en AQD 32/ 270 i min båt som jag ska byta ut för den är dålig. Jag undrar ifall alla 6 cyl vp motorer har samma avstånd mellan motorfästerna dvs passar utan mod? Passar drev backslag rätt över mellan de olika motorerna? Motorfästen nej. Backslag och drev funkar ibland men kräver olika adaptar, splines och eller svänghjulskåpor och har ofta olika utväxling beroende på motor/propellerkombination. Du kan oftast lika gärna välja nåt annat än VP, jobbet blir detsamma för det är knappast plug&play bara för att det är VP. Läs på om motorbyte (bla på denna sajt) så märker du det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser