Byggnads 2 Postad 7 Januari , 2015 Jag har under ett par år hållit på att renovera en öppen Bohusjulle, nu är jag färdig med allt träarbetet och skall montera motorn (Albin 01) men vad för färg är lämpligt att måla med i kölsvinet? Jag hade tänkt Danboline men den blir väl tät så att det blir svårt att sköta det årliga underhållet med linolja som jag årligen brukar spruta på. Vad säger ni? vilken färg är bäst, behöver jag regelbundet olja in båten. Carpe Diem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 7 Januari , 2015 Skulle satsa på järnmönja. Sök efter recept på trabatsakuten.nu under "Tips och Trix". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minuten 9 Postad 7 Januari , 2015 När jag hade min getterösnipa så använde jag Farvolin (hempels) hos international heter motsvarande färg dambolin. jag köpte hos seasea eftersom Hjertmans inte hade hemma och inte ville ta hem heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 8 Januari , 2015 Gris-rosa? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser