Virgo 2 Postad 6 Januari , 2015 Jag har en båt som jag ska sälja, Jag tänker inte använda den 2015 utan sälja den och köpa en annan till året därpå. Frågan är om jag ska sälja den i sjön eller på land. Om jag ska låta båtplatsen vila ett år eller betala för den när räkningen kommer nu i januari. Vilket är bäst? Ska man sälja den oprövad så måste man garantera funktionen. Båten står på båtkärra som eventuellt kan följa med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 524 Postad 6 Januari , 2015 Du skriver inte vad det är för båt och hur stor den är men jag brukar vilja se båten på land först och ev fuktmäta skrovet. Sen vill jag provköra båten i sjön. Eftersom du har en båtkärra gissar jag att det är en mindre båt och kanske kan du då sjösätta den utan att använda din båtplats? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Virgo 2 Postad 6 Januari , 2015 Du skriver inte vad det är för båt och hur stor den är men jag brukar vilja se båten på land först och ev fuktmäta skrovet. Sen vill jag provköra båten i sjön. Eftersom du har en båtkärra gissar jag att det är en mindre båt och kanske kan du då sjösätta den utan att använda din båtplats? Jag lutar nog mot det alternativet, kanske bäst att strunta i att bottenmåla så att en köpare inte tror att man spacklat upp någon färsk skada? Båten är en Uttern 5000 AC och behändig att sjösätta. Har beslutat att ha öppen båt i fortsättningen, kanske en Pioneer Multi? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser