arda 0 Postad 9 April , 2005 hejsan nogen derude der har tips omkring båt alarm for indbrud og ran af båten arda :tant Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 11 April , 2005 Hej arda! Jag hade nog börjat med att sätta in en startspärr. Larm är också bra men lite beroende hur långt du har till båten, om bryggan är bevakad osv. Jag tar för givet att du har bra lås på båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 11 April , 2005 En omtalad variant är att ta en gammal mobil och använda Telia refill på denna. Sedan ansluta den mot Telias hitta kompis Sedan om båten blir stulen så ringer man upp mobben och kan sedan följa den på telias hemsidas karta. Givetvis så stänger man av ringsignalen så tjyven inte hör att det ringer någonstans ombord. Glöm inte att den måste vara ansluten till ständig ström oxå. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arda 0 Postad 11 April , 2005 hej igen mange gode råd takker . vi for 10% i rabat på forsikringen hvis båten har en Larm så der er penge at spare. arda :tant Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 11 April , 2005 Då måste du fråga vilka larm som är godkända hos ditt försäkringsbolag och där efter välja. Startpärr brukar också ge billigare försäkring. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 11 April , 2005 Varför inte de här chipsen som kom förra året någon gång. Man monterar in ett datachips i motorn och ett i båten. Sedan kan både båt och motor (utombordare, förstås) spåras med satelit. Kostar ca. 4000:- i Sverige, men jag hörde något om att försäkringsbolaget står för halva kostnaden. ( gällde länsförsäkringar,tror jag.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 12 April , 2005 Hej arda! Ett mycket effektivt skydd är kombinationen Securemark och Nautiloc. Hälsnigar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser