iceman356 1 Postad 28 December , 2014 (redigerade) Hej. Är det någon som vet vad detta är för något ? Är kopplad till generatorn och ligger alldeles under den på en Kad42A. Ser ut som ett relä men jag kan ej hitta något nummer på den. Redigerad 28 December , 2014 av iceman356 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iceman356 1 Postad 28 December , 2014 (redigerade) Hej. Är det någon som vet vad detta är för något ? Är kopplad till generatorn och ligger alldeles under den på en Kad42A. Ser ut som ett relä men jag kan ej hitta något nummer på den. Här kommer en till bild. Redigerad 28 December , 2014 av iceman356 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperpetri 2 Postad 28 December , 2014 Vet ej. Men ett relä bör väl ha mer än 2 kablar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 28 December , 2014 Ser inte sambanden mellan de två bilderna. Men generellt på en generator på en V-P motor är att gul kabel från generatorn brukar vara en spänningsavkännare som reglerar utspänningen från generatorn till den batterigrupp som den gula kabeln är kopplad emot. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iceman356 1 Postad 2 Januari , 2015 De 2 kablarna går till B+ och B- ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 2 Januari , 2015 Någon form av störningsskydd, kanske Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iceman356 1 Postad 3 Januari , 2015 Jag har ingen aning men frågan är om det behövs eller om man kan montera bort det. Kan ju ev tänkas att det är något som behövdes till de gamla generatorerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alexcyber 2 Postad 4 Januari , 2015 Kan vara till varvräknaren. Tror att varvtalets impulserna till varvräknare kommer ifrån generatorn på en Kad-motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser