Janken 178 Postad 25 December , 2014 14 grader kallt och gnistrande snö över såväl Sundsvallsbukten som Klingerfjärden. Riktig vargavinter åtminstone här i Norrland! Som inbiten sommarälskare så sitter jag med paddan i knät. Seapilot, hjertmans.se och seasea. Men tomten hade fina båtgrejor i säcken. Jag fick en rejäl bojkrok av kiviksmodell av mitt kuttersmycke. Hon som hatar när jag står och micklar med min merxhake kring bojarna. En jättefin loggbok med bilder och plats för skisser, teckningar mm. Själv fick hon en stormtändare eftersom hon tillhör den skara som nyttjar såna där tobakspinnar som glöder i ena änden. Vad hade tomten i säcken till dig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredriklindell 109 Postad 25 December , 2014 En årsprenuneration på valfri seglingsblaska. Fick ett smakprov på Yachtworld som var riktigt trevlig. Men vilken skall jag välja egentligen, om jag vill läsa om häftig segling? Ngn med erfarenhet av de anglosaxiska varianterna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 December , 2014 (redigerade) Inget båtrelaterat. Hade jag fått en Kivikskrok hade jag nog blivit väldigt irriterad efter en mycket jobbig incident i Vaxholms gästhamn. Om du absolut skall använda skiten, så vänd kroken så att den inte kan haka fast i grannbåten. Redigerad 25 December , 2014 av toaen 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 25 December , 2014 jag fick ett öskar till lillbåten av sonen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 26 December , 2014 Inte en enda båtpryl, men det kanske kommer bra priser nu, annars är det snart båtmässa . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 26 December , 2014 Inget båtrelaterat. Hade jag fått en Kivikskrok hade jag nog blivit väldigt irriterad efter en mycket jobbig incident i Vaxholms gästhamn. Om du absolut skall använda skiten, så vänd kroken så att den inte kan haka fast i grannbåten. Haha! Jo jag har läst din målande beskrivning om hur du fastnade i en krok. Dock har jag inga egna erfarenheter av det. Det har gått bra alla gånger jag legat granne med dessa krokar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 27 December , 2014 Kommer att få en handburen vindmätare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 27 December , 2014 Inget båtrelaterat. faktum är att båten är ganska fullutrustad vilket gör att det nästan känns lite trist.. Kanske dags för ny båt snart:) Nu går det ju åt rätt håll iaf. Bara 2 mån till båtmässan och 4 mån till sjösättning:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 27 December , 2014 Inget båtrelaterat. faktum är att båten är ganska fullutrustad vilket gör att det nästan känns lite trist.. Kanske dags för ny båt snart:) Nu går det ju åt rätt håll iaf. Bara 2 mån till båtmässan och 4 mån till sjösättning:) Vissa har det bra. För egen del dröjer det nog ett halvår innan jag skall sjösätta. Förr köpte man en hel del båtprylar vid den här tiden, men har inte känt nät större behov de senaste åren. Kanske klarnar behoven fram till båtmässan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 27 December , 2014 (redigerade) Tomten kom med något riktigt båtrelaterat. En AIS transponder samt splitter... Redigerad 27 December , 2014 av LonelyBird Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 500 Postad 28 December , 2014 En Glider från Gran och en Quadracopter. Det kommer att bli en kul sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainKongo 83 Postad 29 December , 2014 En årsprenuneration på valfri seglingsblaska. Fick ett smakprov på Yachtworld som var riktigt trevlig. Men vilken skall jag välja egentligen, om jag vill läsa om häftig segling? Ngn med erfarenhet av de anglosaxiska varianterna? Jag prenumererar på Practical Boat Owner och Yachting Monthly. Mkt tips och dylikt som jag gillar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainKongo 83 Postad 29 December , 2014 Jag fick inget till båten, men jag gav ett par sjösjuke glasögon till min sambo: http://www.hamnen.se/artiklar/batprylar/glasoegon-som-haemmar-sjoesjuka.html http://www.batliv.se/article.asp?newsid=7231 http://www.boardingring.com/boutique/index.php?action=home&lang=EN Ingen aning om de fungerar, men enligt dem på S/Y Spray, www.syspray.se, så fungerar dem. Vi får se i sommar. Personligen har jag aldrig blivit sjösjuk och har inga problem med att vara under däck i hårt väder, men tyvärr kan inte sambon det... Får se om det går nu Det ska visst vara en läkare som tagit fram dessa, men de kanske mest har en placeboeffekt, vi får se Snygg blir man inte, men om de fungerar struntar man nog i det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser