ArneRadar 667 Postad 17 December , 2014 Romson är minst lika skyldig som vi andra båtägare att veta vilken diesel hon får tanka, vilken färg hon får måla sin båt med och vad som gäller för utsläpp av gråvatten vid den kajplats hon har. Hon har dessutom doktorerat i miljörätt och sitter i en lagstiftande församling. Att försvara, eller förringa, hennes gärningar är väl helt i nivå med att försvara fåntratten Söders kålsuperier om vem som är svensk eller ej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredriklindell 109 Postad 17 December , 2014 (redigerade) Alla som har varit inom 1000 m av en båt vet att man inte får (1) måla med fel färg på östkusten (2) köra med oskattad diesel och (3) släppa ut gråvatten fel. Säger man ngt annat är det skitsnack som tyvärr lurar de troende. Utöver det är det omoraliskt att (1) värma med diesel, (2) dundra runt med dieselstånkan och (3) skylla ifrån sig och säga att det är en mans fel. Tror ni på tomten också? Redigerad 17 December , 2014 av fredriklindell 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 19 December , 2014 Det värsta (och som irriterar mig mest) är att Åsa Romson fullkomligt skiter i att hon är ertappad med inte bara handen utan hela armen nere i syltburken. Hon visar inte de minsta ånger för vad hon gjort. Visar på totalt fel mänskligt beteende och brukar kunna hittas hos utpräglade psykopater. Sådana ska bort ifrån positioner där de kan bestämma över andra. Miljön är viktig men utan Åsa Romson för hon förstör mer än hon åstadkommer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 20 December , 2014 Jo det är väl så, de som rökte på i tidig ålder blev så skadade att de senare i livet har svårt att värdera information och förstår inte de argument som finns mot legalisering av cannabis. Lite moment 22 i den gruppen låter det som .... Men visst, om alla fick chansen att röka på "under eget ansvar" skulle ju alla bli lika korkade...... problemet löst.......... not....... Ska jag svara på tråden, så blir det kanske något poäng på att jag är uppe och kör båt vid udda tider, tidigt morgon fiske sena ankomster etc, det kanske stör någon trött stackare som är lättstörd i sin koj....men det skiter jag högaktningsfullt i..... I Nederländera skriver doktorn ut cannabis till cancer sjuka,med mycket goda resultat. Om man sen behöver åka utomlands så får man ett weedpass. Om detta inte fungera som medicin,hur skulle detta få ske. Det går tex bra att fara runt i hela EU med 30 dagars medicin lager. Förutsatt att man har detta weed pass. Detta kunde hjälpa många om folk inte var så naiva,och fortfarande trodde på all gammal "war against drug" propaganda. För er som vill hjälpa någon som är sjuk i cancer googla Rick Simpson oil. Eller ge mig ett PM så vi kan snacka i telefon. Jag vet en del om detta då jag själv har leukemi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser