Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
Peter_K

Hur många poäng...

Rekommendera Poster

Ett knallskott i sittbrunnen hos båtgrannen kl 21.00 för att påminna om att hala flaggan.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där gick dåligt

 

Har inga stora dieselmotorer att dra igång, utan bara en liten plutt. :) 

 

Möjligtvis skulle jag kunna kryssa mig genom smala passager och jag har jag undanvind seglar jag alltid genom de smalaste passagerna - men inte utan vind. Å andra sidan blir ev grundstötning mindre kännbar j mindre det blåser.

 

Min yngsta avkomma är alldeles för gammal för att tycka de skulle va roligt att göra runt med min pyttelilla gummibåt. Dessutom har jag inte brytt mig om att ta med mig den 2hk snurran jag har, men aldrig använt,  de senaste åren. Jag brukar ta det med ro. :huh: 

 

Jag har aldrig någonsin åkt i en båt som gör 30 knop. :mellow: 

Strömstadavdelningen i det företag som idag heter FORTUM hade en liten aluminiumbåt som påstods göra 35 knop. Skulle ut till en ö strax norr om Hamburgsund och båten låg i Veddökilen. Kollade upp båten och  allt några dar i förväg. Den dagen jag skulle ut ringde jag till lagbasen som hade ansvar för båten. Det var inte ofta båten användes, men just den dan var ett arbetslag ute och jobbade på en ö - ett akut elfel.

 

En av mina arbetskompisar från Hamburgsund körde ut mig med sin privata Albin 45;a. När instrumentet skulle hämtas några dar senare fick kompisen köra ut mig då också. 

 

Har lagt ut från alla möjliga förtöjningsplatser i alla möjliga väder, så nån större planering blir det nästan aldrig. Det sitter i ryggmärgen. Och som alltid är det "longt å sansa, mükt â pen´t" som gäller. :rolleyes: 

 

Om jag råkar köra på en annan båt av vårdslöshet, skulle jag nog skämmas en del, men det är ju också det som finns stora möjligheter att det inträffar. :ph34r: 

 

Mina medelålders barn springer definitivt inte på bryggan kl. 6 på morgonen. Det skulle möjligtvis va jag själv och jag kan lova att jag inte springer - det var länge sen.  :(

 

Det är inte ofta det händer  att man är på plats när nån kommer in och behöver en hjälpande hand. :wacko:

 

Däremot händer oftare att när man som ensamseglare kommer människor som absolut vill hjälpa till att förtöja -av någon outgrundlig anledning många gånger damer.

 

Å det är ju som alltid "longt å sansa, mükt â pen´t" som gäller. Detta gör ju att det går väldigt sakta och möjligtvis pga egen bitter erfarenhet tror dom - damerna - att jag har problem, eftersom jag kör så sakta. Sen vill dom att jag skall kasta till dem förtöjningsände på flera meters håll. Dom förtöjningarna brukar inte gå så bra.

 

Själv brukar jag gå alldeles in till bryggan och ta ett kliv iland. De gångerna man kommer och verkligen skulle behöva hjälp, finns det aldrig en "käft" till hands.

 

Att "hoppa iland" har alltid varit förbjudet på mina båtar.  :angry: 

 

Det där med att hala flaggan vid solens nedgång dock senast kl. nio, var nått man var noga med när man var "ung och vacker".

 

Sen de ändrade i flaggreglementet så att man skall hala flaggan vid solens nedgång , dock senast kl 21.00, så  "hissa" jag flaggan när jag skall ut några dar och sen brukar jag komma ihåg att ta in den nån vecka efter att jag kommit hem. :blink:

 

Man tillhör nog fel målgrupp 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flaggen hissar jag när jag flyttar ombord på våren, och ner när båten kommer på land på hösten och jag flyttar i land.

 

 

Kalle

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det bara snorungar som man blir sur på - är det alltså ok om det är en vuxen som bränner runt? Själv har jag fått en alldeles för stor snurra på min jolle. Lägger mig dock sällan i närheten av många andra och i princip aldrig i anvisad natur eller gästhamn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket gnäll på barn. Men jag saknar den inte allt för eara sjöfågeln Fyllkajan sim tycker båtliv o berusning i varierande grad är synonymt, vare sig det handlar om att vara salongsberusad o "social" eller aspackad o skråla Calle Cheven...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahaha

 

Jag har den bästa som garanterat retar flest, åtminstone här på MG

 

Att skriva att 0,2 lagen är skit och en lag mot ett ickeproblem, att KBV fått en penisförlängare i form av alkotestare för att jaga Svensson som druckit två pilsner.

 

Den irriterar sig flest på. Garanterat  :P

 

 

Nej nu ska vi vara snälla för snart är det jul.

post-83025-0-18098900-1418459555.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror ditt tjat och brist på nya argument är det som irriterar mer än åsikten iofs... :-*

God Jul, krabbor och alla andra!

Redigerad av Peter_K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjat = argumentation för något man tror på men som av motståndaren upplever negativt.

 

Nya argument behövs inte då de befintliga räcker.

 

Själv blir jag också irriterad över t.ex. miljömuppar som enfaldigt ska ha sina åsikter först.

Exempelvis förbifart Stockholm som nu förhoppningsvis blir genomförd efter massa stopp. Eller Öresundsbron som miljömupparna försenade. Ogillar nej-sägare som inte har vettiga alternativ.

 

God Jul och Gott Nytt på er.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Själv blir jag också irriterad över t.ex. miljömuppar som enfaldigt ska ha sina åsikter först.

 

 Ogillar nej-sägare som inte har vettiga alternativ.

 

 

 

 

 

Vilka alternativ är vettiga?
 
Mina alternativ eller dina!?
 
  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjat = argumentation för något man tror på men som av motståndaren upplever negativt.

 

Nya argument behövs inte då de befintliga räcker

 

Om argumenten hade räckt, hade kanske opinionen svängt, och lagen ändrats på de fem år lagen har gällt. Så är det inte. Faktum är att det enorma stöd som FB-gruppen mot 0,2-lagen tror sig ha är endast en bråkdel av vad den öppna gruppen gruppen som vill legalisera cannabis har, och då är f-n inte gruppen stor. Jag kollade på skoj eftersom de personerna tycker att de sitter i samma sits som 0,2-folket - staten tvingar, eget ansvar funkar osv. De kör f ö med samma argumentation i mångt och mycket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo det är väl så, de som rökte på i tidig ålder blev så skadade att de senare i livet har svårt att värdera information och förstår inte de argument som finns mot legalisering av cannabis. Lite moment 22 i den gruppen låter det som ....

 

Men visst, om alla fick chansen att röka på "under eget ansvar" skulle ju alla bli lika korkade...... problemet löst.......... not....... :unsure:

 

 

Ska jag svara på tråden, så blir det kanske något poäng på att jag är uppe och kör båt vid udda tider, tidigt morgon fiske sena ankomster etc, det kanske stör någon trött stackare som är lättstörd i sin koj....men det skiter jag högaktningsfullt i..... :P

Redigerad av Twister550

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Själv blir jag också irriterad över t.ex. miljömuppar som enfaldigt ska ha sina åsikter först.

 

 Ogillar nej-sägare som inte har vettiga alternativ.

 

 

 

 

 

Vilka alternativ är vettiga?
 
Mina alternativ eller dina!?
 

 

Tänkte mest på förbifart Stockholm där nej-sägarna inte ville ha något sådant. Troligen för att de är emot bilismen men tveksamt om de har något vettigt alternativ. Bilen behövs enligt de flesta och alla kan inte åka kollektivt om vi inte ska låta alla flytta in till städerna. Dessutom lever ju toppen av nej sägarna i den frågan inte som de lär.

 

Eller som vi lokalt har här i mina trakter där nej-sägarna inte vill se E20 utbyggd till motorväg då det strider mot deras ideologier. Men där folk omkommer på en farlig väg och nej-sägarna bara förhalar ett VETTIGT beslut att bygg en säker väg.

 

Men det kan man säkert tvista om det är vettigt eller inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Själv blir jag också irriterad över t.ex. miljömuppar som enfaldigt ska ha sina åsikter först.

 

 Ogillar nej-sägare som inte har vettiga alternativ.

 

 

 

 

 

Vilka alternativ är vettiga?
 
Mina alternativ eller dina!?
 

 

Tänkte mest på förbifart Stockholm där nej-sägarna inte ville ha något sådant. Troligen för att de är emot bilismen men tveksamt om de har något vettigt alternativ. Bilen behövs enligt de flesta och alla kan inte åka kollektivt om vi inte ska låta alla flytta in till städerna. Dessutom lever ju toppen av nej sägarna i den frågan inte som de lär.

 

Eller som vi lokalt har här i mina trakter där nej-sägarna inte vill se E20 utbyggd till motorväg då det strider mot deras ideologier. Men där folk omkommer på en farlig väg och nej-sägarna bara förhalar ett VETTIGT beslut att bygg en säker väg.

 

Men det kan man säkert tvista om det är vettigt eller inte.

 

Finns många sätt att se på förbifart Stockholm. Essingeleden hade räckt till för genomfart om stockholmarna hade använt sin lokaltrafik i större omfattning, men den kanske inte fungerar tillräckligt bra. Sedan är ju frågan om vi ska en genomfartsled genom Stockholm som vi har nu, eller lägga trafiken utanför stan...

Har många år med resande arbete, så ser behovet av bra och säkra vägar...men det kostar också, både att hålla fordon igång och att bygga vägar, skulle gärna se en kraftig utbyggd och fungerande tågtrafik i hela landet.

När vi åkte på våra första charterresor till solen, var det bil till Malmö och dyr parkering på flyget. Numera kliver vi på tåget i byn och kliver av på Copenhagen Airport, det har visat mig hur smidigt och bra kollektivtrafik kan fungera.....

Ser till exempel gärna en ny fast förbindelse mellan Helsingborg-Helsingör, men inte nödvändigtvis en massa filer för bilar som ska till Tyskland och bunkra, utan hellre ett antal järnvägspår för tung trafik och passagerare, nu finns det väl en del tekniska problem med det...men ... som sagt... det finns olika sätt att se på hur vi ska lösa våra transporter....  och bilen är ett mycket bra sätt att skapa frihet och rörlighet för individen i brist på fungerande kollektiva lösningar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aha, Twister, bor du i Malmö? Hur många ringleder var det som det fanns där nu igen, två..? Och Stockholm som är tre gånger så stort har... få se nu ingen ringled var det visst..?

Det där med kollektivtrafik är ju svårt för t ex hantverkare, för de som levererar mjölken till butikerna osv.

Essingeleden räckte jättebra till på 60-talet när den byggdes, men efter det har lite fler flyttat hit.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Själv blir jag också irriterad över t.ex. miljömuppar som enfaldigt ska ha sina åsikter först.

 

 Ogillar nej-sägare som inte har vettiga alternativ.

 

 

 

 

 

Vilka alternativ är vettiga?
 
Mina alternativ eller dina!?
 

 

Tänkte mest på förbifart Stockholm där nej-sägarna inte ville ha något sådant. Troligen för att de är emot bilismen men tveksamt om de har något vettigt alternativ. Bilen behövs enligt de flesta och alla kan inte åka kollektivt om vi inte ska låta alla flytta in till städerna. Dessutom lever ju toppen av nej sägarna i den frågan inte som de lär.

 

Eller som vi lokalt har här i mina trakter där nej-sägarna inte vill se E20 utbyggd till motorväg då det strider mot deras ideologier. Men där folk omkommer på en farlig väg och nej-sägarna bara förhalar ett VETTIGT beslut att bygg en säker väg.

 

Men det kan man säkert tvista om det är vettigt eller inte.

 

 

Där är vi faktiskt rörande överens - trots att jag har vissa sympatier för miljöpartiet, även om jag inte röstar på dem.

 

Det där med att inte bygga förbifart Stockholm är  skadligt för miljön.

 

Har en dotter som bor i nordligaste delarna av Täby Kyrkby och som jobbar på Scania i Södertälje och kör varje dag. Hon går ofta och handlar eller gympar i Södertälje, eller rent av sitter kvar på jobbet för att slippa sitta i kö på Essingeleden motsvarande tid.

 

Det måste ju va mer miljövänligt att köra en motor under optimala förhållanden och på utsidan och förbi stan, än att tomgångs- och lusköra i bilkö genom stan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aha, Twister, bor du i Malmö? Hur många ringleder var det som det fanns där nu igen, två..? Och Stockholm som är tre gånger så stort har... få se nu ingen ringled var det visst..?

Det där med kollektivtrafik är ju svårt för t ex hantverkare, för de som levererar mjölken till butikerna osv.

Essingeleden räckte jättebra till på 60-talet när den byggdes, men efter det har lite fler flyttat hit.

Bor inte i Malmö, och ja, där finns ringled, jag påstår inte heller att Stockholm inte ska ha. Men det finns också andra problem som behöver lösas. Jag har arbetat mycket i Stockholmsområdet. Stora byggen på Arlanda, Rosersberg, Spårvagnstallarna på Djurgården, Huddinge och Haninge, Tyresö med mera, så jag känner väl till problematiken.  Jag är nog inne på att förbifart Stockholm är en bra lösning, men jag kan ju också se att en bättre lokaltrafik i stan skulle göra nytta, har svårt att förstå varför man sitter i bilkö in och ut ur stan till ingen nytta när man inte behöver bilen i arbetet.

Förstår också att allt blir vansinnigt dyrt, när alla lokala hantverkare inte får något vettigt gjort utom att sitta i bilen. När vi anlitade lokala hantverkare till våra byggen i och runt Sthlm dök de upp vid 9 draget och försvann vid 3.... i resten av landet är det ohållbart. Så säkert skulle många problem lösas med förbifarten. Framförallt skulle kostnadsläget för att få något gjort i stan kunna sänkas..... för någon får ju betala för att hantverkare sitter i bilköer halva dagarna.....

 

Edit: Sedan måste man kanske lösa varje problem för sig, Malmö har ju ett annat läge, med gränshandeln, alla transporter till och från kontinenten, inklusive alla transporter som skall vidare upp till Stockholm. Den totala Öresundsregionen med väldigt mycket mer befolkning än motsvarande område i Stockholm har sina bekymmer och lösningar, medan Stockholm har sina specifika bekymmer som kräver sina lösningar.

Redigerad av Twister550

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till och från stan funkar kollektivtrafiken bra. Men att ta sig från t ex sydväst till nordväst är tvärkört, en ringled är ett måste då Stockholm är en stjärnstad idag och all trafik leds till innerstaden. En ringled för bilar, samt en för spår så man kan få fungerande kollektivtrafik. Tyvärr har investeringarna varit eftersatta på stockholms infrastruktur sedan 60-70-talet, medan antalet personer ökat. Nu kommer räkningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo så är det nog Peter, räkningen kommer surt efter när man inte investerar i tid, de gäller samma med infrastrukturen i andra delar av landet också.

Sedan finner jag diskussionen om flyget, Bromma och Arlanda intressant. I Blekinge som är hemma för mig har vi inget flyg till Bromma utan från Kallinge flyger man till ARlanda, och ska jag på sammanträde i innerstan så kan de totala restiden bli nästan densamma som med ett skapligt snabbt tåg trots att själva flygtiden bara är 55 minuter. Nu fungerar ju inte tågen heller som de ska men när vi investerar i ny infrastruktur kanske vi ska vara öppna för andra lösningar än samma gamla.  

 

Jag förstår att Bromma är viktigt som det ser ut idag, men om man kan få samma möjlighet att resa till och från stan, men t.ex. snabbtåg, så är ju ingen skada skedd som jag ser det. Det viktiga är ju att resandet fungerar, inte vilket fordon som används.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med om snabbtåg. Tar man beslut om att bygga det i morgon kan man kanske lägga ner Bromma när arrendet går ut om sisådär en trettio år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jag förstår att Bromma är viktigt som det ser ut idag, 

 

Jag bor ju i en avkrok av världen - långt från all ära och redbarhet - och att åka kollektivt är inget som ens finns som ett alternativ. Dessutom har jag ju alltid bilen lastad med verktyg - det blir alltid jobb dit jag kommer.  :blink:

 

Vid ett par tillfällen har jag dock flugit från Trollhättan till Bromma pga jobbet. När man ser den inflygningen så undrar man hur katten man kan ha det på det sättet. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja när det gäller Bromma så är ju funktionen viktigt, men på sikt borde vi hitta en bättre lösning, inflygningen och placeringen är ju inte helt bra.....

Sedan tycker jag nog att man som debattör får sansa sig lite i debatten, jag tror inte ens miljöpartiet vill stänga Bromma idag och lamslå all verksamhet som är beroende av de transporterna. Men på sikt borde vi ersätta flygningarna till Bromma med andra trafiklösningar som jag ser det.. och som Peter skriver så måste planeringen och investeringarna börja idag om vi ska kunna stänga Bromma om 20-30 år.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns en skämtsam historia om en fackpamp i västra trakterna av Sverige.

 

Den kallar de "Hej och Nej"

 

Eftersom det var det enda som kom fram ur honom. Knappast något konstruktivt

 

Det måste varit honom miljömupparna tagit sitt ifrån. 

 

Det som irriterar mig grymt är exempelvis när Diesel-Åsa försvarade sitt innehav av en stor fritidsbåt med:

-Vi har ingen bil.

 

Nej tacka katten för det hon åker väl taxi till flyget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska man fortsätta OT snacket om kollektivtrafik så måste jag säga att man här i syd i alla fall delvis lyckats fantastiskt bra. Från att SJ på -80 talet gjorde allt de kunde för att avveckla Blekinge kustbana till politiker som drev igenom satsningar Kustpilen, helsvetsad räls, elektrifiering, numera Öresundståg som går från Karlskrona ner till Malmö över till Köpenhamn och upp till Helsingör en gång i timmen. Utöver det har lokalpolitikerna  sett till att vi i helgen fick igång trafik med de skånska lila pågatågen för pendling ända upp till Karlshamn.

Tycker det finns goda exempel runt om i landet, men att ändra och förbättra är en långsiktigt verksamhet... ....och det måste få kosta pengar om vi vill ha utveckling istället för avveckling.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Det som irriterar mig grymt är exempelvis när Diesel-Åsa försvarade sitt innehav av en stor fritidsbåt med:

-Vi har ingen bil.

 

Nej tacka katten för det hon åker väl taxi till flyget.

 

Nu är du faktiskt ganska dum.

 

Åsa och hennes sambo har naturligtvis en skuta - vilket är det de har - för att de är intresserad av just det båtlivet.

 

Alla kan inte glida kring i en 42-fots lyxskryssare som du - nej förlåt - du bara skröt att du hade det.

 

Har du över huvud taget nån båt och är du intresserad av båtlivet över huvud taget.

 

Nu spelad det väl inte nån roll med båt längre när man inte får dricka så mycket öl som man vill - för öldrickande är väl det enda skälet till man har båt - eller!?

Redigerad av toaen
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Det som irriterar mig grymt är exempelvis när Diesel-Åsa försvarade sitt innehav av en stor fritidsbåt med:

-Vi har ingen bil.

 

Nej tacka katten för det hon åker väl taxi till flyget.

 

Nu är du faktiskt ganska dum.

 

Åsa och hennes sambo har naturligtvis en skuta - vilket är det de har - för att de är intresserad av just det båtlivet.

 

Alla kan inte glida kring i en 42-fots lyxskryssare som du - nej förlåt - du bara skröt att du hade det.

 

Har du över huvud taget nån båt och är du intresserad av båtlivet över huvud taget.

 

Nu spelad det väl inte nån roll med båt längre när man inte får dricka så mycket öl som man vill - för öldrickande är väl det enda skälet till man har båt - eller!?

 

Oj vad du låter bitter idag, har någon råkat köra på dig eller ta din plats i kön till bolaget?

 

Det vet du väl att jag bara har en liten Uttern S64:a. Duger perfekt till det den ska användas till. Men visst drömmer man väl om någon fin lite större båt och än så länge får man drömma om fina saker för det kommer de troligen aldrig att förbjuda. 

 

Visst får Åsa ha en stor båt men då ska man ge katten i att moralisera över andra och komma med förslag om skatter på bränslet och själv tanka skattefritt. Som politiker är det viktigt att visa att man själv står för det man förespråkar. Förresten inte bara politiker utan även som förälder är det viktigt att bete sig på rätt sätt.

 

Men det vet du säkert om redan.

Ha en bra dag. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är en intressant företeelse Harry.

 

Du kan va hur gnällig och tjötig som helst.

 

Om nån har en annan uppfattning än dig och säger emot dig så är personen bitter eller förlorat sin plats i kön till,bolaget. 

 

Vilket bolag förresten!?

 

Vad du har för båt har jag ingen aning om. Du får ha vilken båt du vill.

 

Hur vet du att det är Åsa Romsson som bestämmer över den skutan som hennes Sambo och hon har!?

 

Jag har tre båtar.Min fru har ingen aning om vilken typ av bottenfärg de är målade med. Är ganska övertygad om att hon inte ens vet vilken kulör bottenfärgen på respektive båt har - inte ens på den som hon (pga ett misstag från försäkringsbolagets sida) försäkringsmässigt står som ägare till. Hon har heller ingen aning om vilken typ av diesel jag har tankat under åren. Om det är diesel med RME-iblandig, blankdiesel eller finsk oskattad.

 

Och det där ordet - gott föredöme - skall du nog ligga lite lågt med.

 

Hoppas du själv kommer att ha en lika trevlig dag som jag ser fram emot.

 

Nu skall jag gå och lasta mina verktyg och dra till Smögen, där ett besök i Smögens lotsutkik står som första punkt. Det lär bli många där under våren.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är en intressant företeelse Harry.

 

Du kan va hur gnällig och tjötig som helst.

 

Om nån har en annan uppfattning än dig och säger emot dig så är personen bitter eller förlorat sin plats i kön till,bolaget. 

 

Vilket bolag förresten!?

 

Vad du har för båt har jag ingen aning om. Du får ha vilken båt du vill.

 

Hur vet du att det är Åsa Romsson som bestämmer över den skutan som hennes Sambo och hon har!?

 

Jag har tre båtar.Min fru har ingen aning om vilken typ av bottenfärg de är målade med. Är ganska övertygad om att hon inte ens vet vilken kulör bottenfärgen på respektive båt har - inte ens på den som hon (pga ett misstag från försäkringsbolagets sida) försäkringsmässigt står som ägare till. Hon har heller ingen aning om vilken typ av diesel jag har tankat under åren. Om det är diesel med RME-iblandig, blankdiesel eller finsk oskattad.

 

Och det där ordet - gott föredöme - skall du nog ligga lite lågt med.

 

Hoppas du själv kommer att ha en lika trevlig dag som jag ser fram emot.

 

Nu skall jag gå och lasta mina verktyg och dra till Smögen, där ett besök i Smögens lotsutkik står som första punkt. Det lär bli många där under våren.  ;)

Hej Tommy

 

Se där, för många båtar och frugan hängde inte med i svängarna.  :)

 

Min hustru vet mycket väl vad jag målar båten med. Senaste burken köpte hon och vet om att det är International Trilux Vit

Hon vet även om att det är kopparbaserad färg och det känner man på vikten på burken.

Hon vet även om att den är godkänd för västkusten men knappast vad kopparn i färgen medför för påverkan. Det vet dock jag själv relativt bra då jag diskuterat detta med Kemikalieinspektionen.

 

 

 

Åsa borde nog väl veta vad deras båt är målad med eftersom hon finns med på bilder där hon själv håller i penseln och målar. Är man så aktiv miljökämpe (om hon nu är det i verkligheten) så tar man väl för tusan reda på vad det är i burken man använder.

 

 

Jag tror jag är rätt så bra föredöme då jag lever som jag lär och står för vad jag gör och lever relativt laglydigt. Även om jag har synpunkter på saker så rättar jag mig efter de regler vi har.

 

Men jag är lyhörd så får du gärna komma med tips om hur jag ska bli ett bättre föredöme.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Toaen, din fru var kanske inte med och målade botten, vilket miljöministern bevisligen var (finns foton)? Självklart har mannen stämt av med regeringen, bokstavligen i detta fall, då de äger, vårdar och använder båten tillsammans. Åsa vet säkert också på vilket sätt båten värms upp. Löjligt att skylla ifrån sig när man är delaktig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som vice statsminister och partiledare i miljöpartiet har man till skillnad mot oss ett ansvar att föregå med gott exempel och vara ett föredöme för den politik man för. Då måste man sopa framför egen dörr om man ska vara trovärdig. Det duger inte bryta mot de regler man företräder och ursäkta sig med att man inte visste. Klarar man inte av det är man nog inte lämplig.

Redigerad av Riro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...