Gäst Mercury Postad 8 April , 2005 Hallå jag tänkte höra om det är någon som vet hur stor motor jag kan ha på en båt som är 4,20 lång och 1,40 bred? Har slagit till på en 50 hästare men de e vell inga problem tror ja å hänga på den eller? :-D :-D :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 8 April , 2005 Är det en kajak eller kanadensare som du hängt den på .... :shock: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AntonHelmers 0 Postad 8 April , 2005 140cm bred. Det känns som det är en sportbåt... En smal en, det går nog rätt fort med 50hk. Vad är det för båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 8 April , 2005 Hej! Set låter som ett gränsfall, men det beror alldeles på vad det är för båt. Längden och bredden är inte allt, och för att du ska få ett mer korrekt och givande svar är det bra om du talar om vad du har för båt. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Pär Postad 9 April , 2005 Hallå jag har ingen aning om vad det är för båt men det är en v bottnad spettsig sportbåt har ingen aning om vad det är för märke. :shock: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 9 April , 2005 Hej igen! Normalt sett brukar det finnas en (blå) skylt som talar om max rekommenderade motor. Kolla om du hittar den skylten, för denna uppgift är ganska viktig om du ska försäkra båten. Att köra/äga båt utan försäkring är kanske inte det smartaste man kan göra! Om det senare skulle visa sig att du har för stark motor än vad båten är lämpad för kan du få stora problem med försäkringsbolaget och det vill man ju inte. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser