Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024
Los_capitanos

Förslag på HT båt ca 10 meter

Rekommendera Poster

Hej,

"Snart" läge att byta båt. Funderar på en HT variant med spec enligt nedan. Rekommendationer tages emot tacksam. Om ni även kan beskriva varför ni rekommenderar båten vore det ännu bättre;

- Ca. 10 meter

- En motor (drev eller axel spelar ingen roll).

- Köksdel BARA i sittbrunnen.

- Mao, endast sovdel samt dusch/toa nere.

- 1.2 - 1.6 MSEK.

- Max 5 år.

Som sagt, känner ni till något som skulle kunna passa så säg.

God Jul !!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej där

Aquador 26HT, ifos bara 8,25 lång men 3,05 bred vilket gör den riktigt bekväm, köpte en 2006 års modell i somras med en VP D6 350, har allt man behöver och ett högt andrahandsvärde. 

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej där

Aquador 26HT, ifos bara 8,25 lång men 3,05 bred vilket gör den riktigt bekväm, köpte en 2006 års modell i somras med en VP D6 350, har allt man behöver och ett högt andrahandsvärde. 

Lycka till

Hej Stefan,

Tack för förslaget, dock lite litet. Rattar idag en 8,5 x 3,0 m DC så byte till en 26:an känns "så där". Sen har väl Aquadoren köket nere väl?

Det som jag hittills funderat kring är Grandezza 33 OC, lite dyr dock. Därför söker jag alternativ till den......

Redigerad av Los_capitanos

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mina humbla förslag:

Nimbus 31 Nova S HT. 

Nimbus 34 Nova HT med en D6 400

Dessa båtar gillar jag för deras stil och look samt att i varje fall 31 Nova verkar ha ett mkt bra skrov. Gillar att durken ligger i ett plan.

Borde gå att få tag på en en 31 Nova som inte är allt för gammal i din prisklass. Nimbus 34 är ju lite nyare så där kan det vara svårt att hitta begat exemplar och föregångaren NImbus 35 levererades väl alltid med dubbla motorer vad jag vet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske inte stämmer 100 % på dina krav, men värt att jämföra med kanske??

http://www.blocket.se/stockholm/Nimbus_30_Nova_S_HT__08_57272612.htm?ca=22&w=3

Vet ej varför med Nimbus har inte riktigt hittat mig. De är säkert grymt bra dock anser jag dem inte vara prisvärda. Dvs lite båt för mycket pengar.....

Tackar dock för förslaget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Iom att du har ett absolut krav på sk skandinaviskt pentry så blir ju urvalet rätt mycket mindre. Då är det ju det som nämnts Nimbus, Aquador som gäller. Kan du ge avkall på det kravet så öppnat sig en helt annan marknad. Forbina 35/36 ht/DC tex grymt trevlig och bara en motor men pentryt nere. Finns nu diverse Saga och liknande som är halvplanande skrov men i övrigt lever upp till dina krav. Kanske tom att det går att stretcha budgeten till en tidig Nimbus 335? Men gillar du inte Nimbus heller, så blir ju urvalet av båtar som uppfyller alla krav väldigt litet tyvärr

Redigerad av thundergod

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Delta 34SW. Möjligen över budget

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Saga har några modeller. 310 HT eller 320 Sun Top eller deras äldre 29 HT som finns både som kupé och HT.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...