Yxlandlinus 0 Postad 3 December , 2014 Hej! Tänkte kolla hur ni har monterat eventuella strålkastare på båten och vad för sort. Kan tilllägga att jag har ett extraljus från jula monterat i fören och det lyser bra men eftersom att den lyser upp lite av båten så bländas man. Har ni testat led strålkastare på båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 3 December , 2014 Jag har två LED strålkastare på 18W var sittande under peken i fram på båten. De lyser okej, men jag ska byta dem till något starkare. Har hittat en 48 W modell på AliExpress som ligger högt på listan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 513 Postad 3 December , 2014 Jag har en fjärrstyrd strålkastare monterad på rufftaket. Funkar bra men elektroniken har krånglat så jag har fått byta hela lampan en gång då glödlampan gick samtidigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 3 December , 2014 Jag har en sökarlampa som jag kan rikta var jag vill med halogenlampa. Lyser upp det jag vill se . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 3 December , 2014 Har en handhållen halogenstrålkastare som vi tar fram vid behov, lyser bra, men kräver en ledig hand, kommer att montera en likadan strålkastare fast. Men kanske även fixa ett ställa så man kan släppa taget om den lösa när man behöver ha händerna fria till annat.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 638 Postad 4 December , 2014 Jag har både en sökarlampa (fjärrstyrd) på taket som ger en smal och lång stråle, samt en hella extraljuslykta (vit) under peket (12V/55W). Sökarlampan använder jag i princip aldrig, och när jag gör det lyser den tyvärr upp lite av däcket också. Lyktan under peket lyser inte upp däcket alls, och är perfekt vid tilläggning i mörker/skymning. Se min hemsida http://www.nbmarine.se, välj "Dagbok" och "sept-okt 2004" så ser du lyktmontaget under peket alldeles i början av sidan, samt hur det lyser en liten bit ner. Har man peke ser jag ingen anledning att såga i skrovet och fälla in lyktor där - en under peket ger lika bra funktion fast kanske inte lika mycket status då den inte syns . Fast det kan jag leva med.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 7 December , 2014 Jag har beställt denna http://www.ebay.com/itm/361089319672?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser