BerraS 46 Postad 6 Januari , 2015 Långedrag ska det va:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 6 Januari , 2015 Trampminor av den typen som flyger upp 70cm innan de exploderar är väl det man först tänker på. Men ett tjutande larm kan vara en bra början. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 7 Januari , 2015 Truppmina heter det väl? Löser väl oftast ut med snubbeltråd? Verkar inte så lämpligt att ha på båtklubben. Det skulle ju minska intäkterna från medlemsavgifterna varefter medlemmarna blir färre... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredriklindell 109 Postad 7 Januari , 2015 Du kan ju alltid öppna ditt hjärta för dessa stackars mindre bemedlade individer. De stjäl ju inte av dig för skojs skull. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crabmeat 62 Postad 7 Januari , 2015 Nej du får helt enkelt köra med en klassiker - Aptera dörren med rutten fisk. Helt ofarligt och tar udden av fortsatt verksamhet. Dock börjar man ju undra varför du är så utsatt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 7 Januari , 2015 Truppmina heter det väl? Löser väl oftast ut med snubbeltråd? Verkar inte så lämpligt att ha på båtklubben. Det skulle ju minska intäkterna från medlemsavgifterna varefter medlemmarna blir färre... Hoppmina tror jag. Elak sak. De som överlev får sitta och pinka resten av livet. Med tanke på medelåldern i många båtklubbar så är väl "svinnet" på medlemmar redan stort? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse250 0 Postad 2 Februari , 2015 Trä sprit i flaskan. Då får dom svårt att hitta båten igen. Ställ en blind käpp brevid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 2 Februari , 2015 Trä sprit i flaskan. Då får dom svårt att hitta båten igen. Ställ en blind käpp brevid. Hur ska de se blindkäppen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 2 Februari , 2015 Tackar för alla bra, och mindre bra förslag:) Har haft kontakt med Grefab IGEN, runt detta och dem gör givetvis inget... Förjävla dåligt. Tyckte dem kunde åtminstomde flytta på på båten, men ikke, inte ett ljud. Dem tar fullt betald, men kan givetvis inte hjälpa i detta ärendet är svaret jag får. Nej det blir att leta efter annan förvarning till nästa vintersäsong. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 2 Februari , 2015 Dom verkar ju kunna lösa saker om man betalar svart http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2169517-svarta-pengar-fortsatt-problem-pa-grefab Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredriklindell 109 Postad 2 Februari , 2015 Götelaborgsandan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minuten 9 Postad 2 Februari , 2015 Har båten i en av Göteborgs hamnar med. Likaså hade min far sin båt i samma hamn i många år. Han fick inbrott i sin båt, inget stulet men mycket sönderslaget. Poliserna som tog upp anmälan menade att de som gör inbrott i lite större motorbåtar är ute efter alkohol i de flesta fall. Har efter denna incident tagit ur de stöldbegärligaste sakerna ur båten (även alkoholen) och låter bli att låsa när vi lämnar båten. Bättre att de som vill stjäla kan gå ombord och se att det inte finns något av intresse utan att behöva slå sönder en massa. Vet flera till i hamnen som gör på samma sätt och inte har något större problem med besöken. Skulle dessa besökare ha hittat något av intresse så kommer dom tillbaka igen när man fått fyllt på det som dom vill ha. Har inte behövt använda försäkringsbolaget för stöld efter den händelsen som min far råkade ut för, många år sedan detta hände nu (kanske 30-35 år sedan). 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 3 Februari , 2015 Jag kör samma tänk som Minuten ovan. Tar ur allt stöldbegärligt/svårersättligt/dyrt och lämnar olåst. Oavsett om det gäller bil, båt eller vinterstängning av sommarstugan. Vill nån in för att se vad som finns att stjäla så skiter dom ju i en låst lucka som alltsomoftast är lättare att knäcka än låset i sig självt. Bilen får stå olåst och jag sover skönare när jag vet att jag åtm slipper börja stugsäsongen med att byta en inslagen ruta... Att försäkringen kanske inte täcker ett inbrott spelar ingen större roll iom att det inte är någea större värden som saknas efter en ev påhälsning. Det som kanske stjäls är isf ändå av ung samma värde som en självrisk. Risken för vandalism inbillar jag mig bli mindre också eftersom det inte krävts nån större insats f tjuven att komma in, således knappast nån vandalism pga frustration. Haft ett par inbrott genom åren med trasiga ingångsluckor/bilfönster att fixa. Efter att börjat tömma själv samt lämna olåst har jag nog inte haft påhälsning alls. Åtm inte vad jag vet.... ingenting går ju sönder när nån går in och inget har saknats 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 3 Februari , 2015 På båtmässorna finns försäkringsbolagen ofta med. Diskutera saken med dem. För att det ska kunna betecknas som inbrott ska det vara låst men det är kanske ett mindre problem om man själv tömmer båten. Men hur är det med skadegörelse? Kan det vara så att bolagen tycker man brister i aktsamhet och därför nekar ersättning? Då kan det bli dyrt! När det kommer till hur försäkringsbolagen ersätter skador ska man inte tro eller lyssna till påståenden på forum, man ska kolla själv. De som råkar ut för reduktion av ersättning brukar sällan berätta detta själva. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser