Evo_Emil 0 Postad 3 December , 2014 Hej Här kommer mitt första inlägg. Har en Johnson som inte går nåt bra. Den är pålitlig och startar alltid och går jätte bra på tomgång och mellanvarv. Men till de tråkiga den hackar och misständer när man drar på fullt för att få båten att plana. Har bytt tändstift utan resultat. Några tips på vart jag ska börja leta? Med vänlig hälsning Emil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yxlandlinus 0 Postad 3 December , 2014 Har du rengjort förgasaren någon gång annars kan det vara en bra start:P det tar inte långt tid men kan lösa många problem. Eller en inställning av förgasaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Evo_Emil 0 Postad 3 December , 2014 Har haft motorn 2 år och nej under den tiden har den inte vart rengjord. Så de kan jag ju börja med då Kan ju säga att ja kört båten hela den här sommaren utan att de blivit bättre eller sämre. Skickat från min B15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yxlandlinus 0 Postad 4 December , 2014 Vet inte om det kan vara topplocksPakningen som har gett upp, när man hade moped så gick topplocksPakningen en gång och då betedde den sig konstigt... Vet inte hur det ser ut på din motor men bensinpumpen har membran i sig dom pumpar med hjälp av komperesionen och om dom torkar så kommer dom inte pumpa tillräckligt med bensin men det tror jag inte att det är men rätt enkelt att kolla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaj-G 1 Postad 12 December , 2014 Kan vara s,l,o,w funktionen som slagit in Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Evo_Emil 0 Postad 12 December , 2014 Kaj vad menas med det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 976 Postad 12 December , 2014 Jag tycker att det låter som att den får för lite soppa. Mängden räcker för lågfart och mellangas men när det behövs mer storknar den. Kolla bränslefilter, bränsleslangar, membran i bränslepump, flottörnivå i förgasaren (gamla flottörer kan ta skada av den nya bensinen och dess tillsatser) gör ren förgasaren. Tror inte en så gammal motor har någon s.l.o.w. funktion. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 12 December , 2014 Kan vara s,l,o,w funktionen som slagit in Har dom verkligen slow-funktion på denna gamla murkla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 12 December , 2014 (redigerade) Jodå vita murklor med Johnson på kåpan som i rubriken, kan ha s.l.o.w. Vill man veta var det är så Googlar man med t.ex. omc s.l.o.w. Vill man söka här på MG googlar man meds.l.o.w. site:www.maringuiden.se/forum men det funkar ganska bra med s.l.o.w.i sökrutan här ovan också. Redigerad 12 December , 2014 av guestsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaj-G 1 Postad 17 December , 2014 Gå efter vad guestsson skrev,han har hjälpt mig tidigare Har det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser