Twister550 143 Postad 3 December , 2014 Jag hade aldrig vågat koppla dricksvattnet till toan. Risken för konterminering är för stor. För att spara ett hål är min toa kopplad till samma sjövattenintag som till pentryt. Slarvade när jag läste innan, menar om du nu använder samma sjövattenintag, så skulle du ju om ditt system funkar som du säger innebära att du riskerar att få kontaminerat vatten från toapumpen upp i diskvattnet när du tar sjövatten till pentryt?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 3 December , 2014 (redigerade) Jag tar inte diskvatten från pentrypumpen. Och även om jag gjorde - de små mängderna man kan få i sig via diskvatten bedömer jag som mikroskopiska; annars hade jag diskat i dricksvatten. Redigerad 3 December , 2014 av Peter_K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 3 December , 2014 Ja det viktigaste är ju att man har ett system som man litar på och själv kan leva med...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 19 December , 2014 Får väl hoppas att "alla sugstationer klarar att suga papper med tanke på den nya lagen efter nyår som gör det ointressant om ens egen pump gör det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser