Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
karlake

Vad är det här för båtmodell?

Rekommendera Poster

Läs på mitt tidigare inlägg  Är min båt en Smuggler, jag har lagt in bilder på båten. Känner någon igen modellen eller har någon liknande modell? Inlägget där bilderna ligger var 20 nov.

post-106276-0-26004500-1417453203_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Smuggler är kända för att tillverka snabba båtar. Vad får dig att tro att du har en Smuggler? Din båt har en snipakter, troligen kan du med en 20 hk utombordare komma upp i 10-12 knop då skrovet verkar vara halvplanande på sin höjd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är inte den båt typen den som hade Crescent drive 45, en 3 cyl. penta motor kopplat till ett dragande aquamatic drev typ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är inte den båt typen den som hade Crescent drive 45, en 3 cyl. penta motor kopplat till ett dragande aquamatic drev typ.

Hej, ja det kan det vara. Eftersom säljaren inte visste vad det var för modell så kanske jag får fler alternativ. Tack för ditt svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Smuggler är kända för att tillverka snabba båtar. Vad får dig att tro att du har en Smuggler? Din båt har en snipakter, troligen kan du med en 20 hk utombordare komma upp i 10-12 knop då skrovet verkar vara halvplanande på sin höjd.

Hej, jag känner till att smuggler är snabba båtar, men säljaren trodde att de som byggde min båt på 60, 70 tal var de som byggde åt smuggler i uppsala, men jag vet inte om dom uppgifterna stämmer heller. Du har säkert rätt att det är en snip modell. Tack för din upplysning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser ut som en snipa som har en motorbrunn för en utombordare, som monteras inne i båten. Jag vet att sådan snipor med brunn för inbyggd utombordare har byggts på västkusten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, nu har nog poletten trillat ner. Det var en spekulant från göteborg som ville köpa den. Nu skippar jag tanken om att den byggdes i uppsala. Tack för din info, den betyder mycket för mig. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...