Fremalia 1 Postad 28 November , 2014 I väntan på våren. Med anledning av ingenting, kom jag att tänka på bonden som mitt i vårbruket fick en inbjudan till kalas. Så här svarade han: " Om jag kan så kommer jag inte o om jag inte kan så kommer jag. " Läs hur ni vill. Läser ni rätt blir det lite kul. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 29 November , 2014 Kul fast den var gammal, eller så är jag det som har hunnit höra det mesta. Här kommer en till som jag hörde 1957. "Skolinspektören sade läraren är dum" Vem är dum? Det beror på var man sätter kommatecken. Själv sätter jag punkt. . Å snart sätter man väl en rova. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fremalia 1 Postad 29 November , 2014 Kul fast den var gammal, eller så är jag det som har hunnit höra det mesta. Här kommer en till som jag hörde 1957. "Skolinspektören sade läraren är dum" Vem är dum? Det beror på var man sätter kommatecken. Själv sätter jag punkt. . Å snart sätter man väl en rova. Ha, ha den var bra. Detta behöver vi i mörka november Ingen risk med din humor blir du aldrig gammal. En rova är ju en klocka, sätt den på 15 mars för.då.börjar vårrustningen. Själv tänkte jag dra ner på kraven på arbete med båten, efter att jag nyss fått en stroke ( den 4:e ) i orningen. Känner att allt arbete som tar längre tid än fem minuter är evighetsarbete. O ingen ide' att ens börja på. Hade' Gött ljusare tider väntar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladius 26 Postad 29 November , 2014 Här är en historia som lär vara sann. Den franske kungen lät skicka ett telegram till ett fängelse där en fånge skulle avrättas: Avrätta. Inte vänta tills jag kommer. Fången blev avrättad fast vad kungen menade var: Avrätta inte. Vänta tills jag kommer. Placering av punkter och kommatecken kan alltså vara livsavgörande. Telegrafistens fel blev livsavgörande . Med vänlig hälsning Thomas S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fremalia 1 Postad 2 December , 2014 Ha ha, OK. Tack för att du påminde mig om betydelsen av punkt, komma o placeringen av dessa. Ska försöka va mkt. Tydlig i fortsättningen så jag inte förorsakar onödigt lidande. P.S. har du tänkt på att. Livet är en strid, o äktenskapet är ingen vapenvila. D.S. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vegabjorn 18 Postad 2 December , 2014 har ingen katt så jag tog en hink som spann Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 2 December , 2014 Vafför får inte jag sjunga när Family Four. Vafför går du barhuvat?_ Öm ja hatt ä hatt sulle ja hatt dä hatten på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 3 December , 2014 Varför får inte jag rida när Ullared & Kållered...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 3 December , 2014 Varför får inte jag äta småsten, när hela trakten Åtvidaberg...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fremalia 1 Postad 3 December , 2014 Varför får inte jag pippa när well papp Förlåt, förlåt, förlåt. Hi hi kunde inte låta bli Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 6 December , 2014 (redigerade) Far får får får? Inte får får får får får lamm. Mackey Redigerad 6 December , 2014 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 6 December , 2014 Rostar dom inte? -vilka då? Fåren! -Fåren??? Ja, dom man får Stålull ifrån.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 7 December , 2014 I åa ä ä ö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 7 December , 2014 Knut stod vid en knut och knöt en knut, så knöt Knut knuten och så var knuten knuten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser