Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
Los_capitanos

GRANDEZZA 33 OC

Rekommendera Poster

Någon som har en sådan, erfarenheter, bra saker mindre bra saker?

Dela med en rattar en Jeanneau Leader 8 idag, funderar dock på byte.

(Det jag läst mig som skulle vara kasst på den är motorluckan som bara kan öppnas då batterierna är inkopplade). Borde finnas fler saker man bör se upp med väl?!?!?!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har tittat ganska ingående på båten inför ev uppgradering. Det där med motorluckan är inte så mycket att haka upp sig på då det gäller de flesta modeller i samma storleksklass, tyvärr. Rätt trevlig båt men jag fann att det fanns bättre alternativ för ungefär samma eller tom mindre pengar. Finnsishen är bra men absolut inte toppklass som t ex vi båtägare säger, tycker jag iaf. Oramad teak, mycket naken plast och synliga skruvskallar etc. Vissa tillbehör osannolikt dyra. Planeringen är i stort sett bra men skarndäcken känns lite smala/osäkra jmf med en del konkurrenter. Pentryt har ganska dåligt med stuv samt avställningsytor. Personligen föredrar jag öppningsbart tak av tyg/canvas med tanke på ljudnivån i en ht. Jag gillat eg Grandezza och deras grunddesign men det känns inte som de kommit riktigt hela vägen än.

En bra utrustad Bavaria 360 med en del inredningstillval har minst samma kvalitetskänsla samt är en stötte båt för tom mindre pengar. Vill man betala ngt mer skulle jag ta och titta på Sessas 35 fotare. Eller varför inte en av de nyare beg Fairline targa 38. Visserligen inte ht men större och bättre i allt annat.

Grandezza 33 är en fin båt tycker jag, men i min värld finns de attraktivare val för 2,5 milj

Redigerad av thundergod

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tankarna kring Grandezzan. De andra båtarna du nämner tycks alla vara dubbelmontage mot Grandezzans singel vilket, tycker jag, är stor fördel för Grandezzan. Vidare undrar jag var du sett skruvskallarna, själv har ja kollat på båten och har inte sett skruven. Får man fråga var du sett dem? Sist men inte minst kring priset så tänket jag nog inte köpa en ny. Någon annan får roa sig med och köra in båten, jag ta gärna en 3-4 gammal en....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var kanske lite snabb med skruvskallarna. Menade mest instrumentpanelen som kunde ha gjorts mer elegant med tanke på prisklassen. Ganska enkelt ihopskruvad svartmålade ply eller vad det nu är skivor. Nextellack eller ngt annat hade varit trevligare tycker jag. Petitesser kanske, men hävdar man toppklass, premium mm så..

Det är ju en i stort sett trevlig båt annars, helt klart.

Bavaria 360 finns med singel D6 370 och ska tydligen funka helt ok med en sådan. G33 är ju mindre och lättare och funkar säkert bättre med singelmontage. Personligen skulle jag inte köpa den större Bavarian med singelmontage ändå.

En begagnad G33 kan du nog få vänta ett tag på då den inte funnits så länge och inte sålts i så många ex.

Som sag det finns ganska mycket att välja på i klassen, spec om det är begagnat det gäller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...