Bigfish68 18 Postad 22 November , 2014 Hur fixar man denna skada smidigast ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 22 November , 2014 (redigerade) Svårt att avgöra bara med hjälp av denna bild. Är det så att det sviktar och töjer sig där spricka uppstått, då är tex spackling/målning ingen lösning av problemet då uppstår bara en ny spricka, och du är tillbaka på ruta 1. 1. Är det så att det sviktar mycket, då bör du först förstärka på baksidan så att det slutar töja och bryta på detta ställe. Alltså på baksidan, slipa och sedan plasta med polyester och glasfiberväv ett antal lager (några gånger så det blir starkt) 2. Är det så att det bara flexar lite så skulle jag slipa upp ett spår (ca 5-8 mm brett) så rakt det går med hjälp av en riktbräda eller liknande, och sedan om sprickan går ner i plasten pensla i epoxi längst ner i spåret (täta laminatet) och sedan lägga en sträng sikaflex ovanpå så det ser ut som en tätrand i stället, då blir det i alla fall tätt och hyggligt snyggt. Redigerad 22 November , 2014 av Hasse_O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 22 November , 2014 Sviktar ingenting där,bara en spricka i gelcoaten,samt en flisa som gått.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 513 Postad 23 November , 2014 Jag skulle försöka ta reda på varför sprickan uppkommit innan jag lagar den. Lite märkligt är det att det utan anledning spricker längs hela luckan. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 23 November , 2014 sprickan har troligen uppkommit av en smäll mot ngn brygga med aktern sidledes,allt är fast och fint inget som sviktar eller är mjukt på ngt vis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CustomSam 3 Postad 4 Januari , 2015 Om det är en sådan spricka så ska du ta bort skadat material och bygga upp det igen. Troligen behöver du slipa med typ Dremel för att få bort det "spruckna", sedan tvätta med aceton. Om det inte verkar vara några sprickor ner i plasten under gelcoaten utan bara ytskiktet räcker det att spackla i med gelcoatspackel i rätt färg, slipa och putsa upp. Annars får man fylla i med plast och glasfiber först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser