Fredric_sthlm 16 Postad 20 November , 2014 Ska investera i ett ankarspel och är konfunderad över vart jag ska placera det. Fenderhållarna tar ju upp en del plats. Går kanske att låta linan löpa emellan några av fendrarna. Har ett 15 kg's delta jag tänkte sätta i en ankarhållare, hångande över badbryggskanten. Inne på ett Quick Balder. Har egentligen bara kravet att det ska ha frifall samt orka en 7 tons båt. Någon som har ngt bra tips på fabrikat och placering? Hade ingen bild på min båts akter så jag lånade en från Google Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 20 November , 2014 Längst till styrbord,då är du bedvid fenderhållarna,funkar de inte att montera spelet innanför där ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 20 November , 2014 Detta eller liknande bör du kunna montera på babord- eller styrbordssidan på "väggen" på insidan på badplattformen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stan 66 Postad 20 November , 2014 Här finns flera exempel på montering. http://sleipnerab.se/pakker/vinsjer/ Jag vet inte om din båt finns med, men du kanske hittar en liknande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 20 November , 2014 Det var så jag menade i mitt tidtagare inlägg http://sleipnerab.se/pakker/vinsjer/646/aquador-26-ht// Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 21 November , 2014 (redigerade) Tack Robert, Bigfish och Stan. Ja styrbordsidan känns som enda vettiga platsen. Steget som där finns för att underlätta att ta sig upp på skarndäcket kommer sannolikt få ankartampen ovanför sig men man får offra lite. Robert - lösningen som Aquadoren har är ju lysande - prislappen var inte lika rolig. Tycker någonstans att 9-12000 känns ok. Kan man på något sätt montera t ex ett Quick Balder eller Lewmar på det sättet, alltså sidomonterat? Redigerad 21 November , 2014 av Fredric_sthlm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 21 November , 2014 Om du kikar på bild nr 3 på Balder på min hemsida så finns det monterat på detta vis. Dock så går ju linan på annorlunda vis Tack Robert, Bigfish och Stan. Ja styrbordsidan känns som enda vettiga platsen. Steget som där finns för att underlätta att ta sig upp på skarndäcket kommer sannolikt få ankartampen ovanför sig men man får offra lite. Robert - lösningen som Aquadoren har är ju lysande - prislappen var inte lika rolig. Tycker någonstans att 9-12000 känns ok. Kan man på något sätt montera t ex ett Quick Balder eller Lewmar på det sättet, alltså sidomonterat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaskon 17 Postad 21 November , 2014 Om du kikar på bild nr 3 på Balder på min hemsida så finns det monterat på detta vis. Dock så går ju linan på annorlunda vis Tack Robert, Bigfish och Stan. Ja styrbordsidan känns som enda vettiga platsen. Steget som där finns för att underlätta att ta sig upp på skarndäcket kommer sannolikt få ankartampen ovanför sig men man får offra lite. Robert - lösningen som Aquadoren har är ju lysande - prislappen var inte lika rolig. Tycker någonstans att 9-12000 känns ok. Kan man på något sätt montera t ex ett Quick Balder eller Lewmar på det sättet, alltså sidomonterat? Var finns bilderna på hemsidan, hittar inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 21 November , 2014 De är en bild i hans butik på ankarspelet Balder.. Han vill ju sälja 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 21 November , 2014 Klockrent Capitan, jag har ju helt snöat in på att ha spelet i motorrummet men det där funkar ju det med. Den inmatade linan vill man ju ha innanför skrovet. Funkar det eller riskerar det att trassla mellan spelet och akterspegeln? Bigfish var snäll nu - Capitan har faktiskt aldrig självmant nasat sin sida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 21 November , 2014 Jag har det aktre spelet monterat i motorrummet. Det är båtsystems modell med blyad lina. Linan samlas i en trälåda och det har aldrig varit problem med trassel. Jag tycker det är en bra lösning iaf på min båt som har ett väldigt rymligt motorrum eftersom hela maskineriet är väldigt lätt att komma åt vid service mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 21 November , 2014 Har man spelet på utsidan blir det väl svårt att få linan att löpa in till lådan i motorrummet? Kom på att jag ju har landströmsuttaget på styrbordssidan och ingång och dusch om babord så det blir nog tight med Aquadorens lösning - får nog ha spelet på insidan ändå med genomföringen bredvid fenderhållaren. Tight men det borde gå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 21 November , 2014 Såhär tight är det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser