ceasar 0 Postad 7 April , 2005 Jag skulle ha igång min Wallas 1400 och lät renovera bränslepumpen hos 'värmedoktorn' och det blev ju bra, men jag lyckades förstöra två dyra packningar till glödtråden. Då gav jag upp (fläkten var inte bra heller) och skrotade värmaren så nu finns det en renoverad bränslepump till salu om någon har behov. Pris ca halva ren.kostnaden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gustaf Rylander Postad 21 April , 2005 Hej, jag har själv en wallas 1400 som jag har reparerat den del själv, jag har t.ex. reparerat bränslepumpen. packningarna som du nämner ingår i en service-sats med veke, glödtråd och som jag köpte på Hjertmans i Västerås för inte så stora pengar... Jag har däremot ett annat problem med min värmare, effektmotståndet på kretskortet i min värmare blir för varmt (rödglödgat) och jag har förmodligen förväxlat några kablar vid någon av de många isärplockningarna... jag har själv inget kopplingsshema så jag har inget att jämföra med. Maila mig gärna om du tror att du kan hjälpa mig med t.ex. bilder på kretskort o kablage i värmaren Mvh, Gustaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst leif söderström Postad 27 April , 2005 Har just köpt en båt med en Wallas 1400 - dessvärre med trasig bränslepump. Är det svårt att reparera själv - eller måste man vara något av expert. Måste hela värmaren tas ner? Leif S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser