Gå till innehåll
tisdag 11 mars 2025
Chha

Tidning för motorbåtsägare

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja ha tips på en bra båttidning, jag tänkte ta en prenumeration så man får lite trevlig läsning så här på vintersäsongen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker vi båtägare är rätt bra nuförtiden. Klart bättre än för några år sedan. Även om det fortfarande förekommer en del konstigheter, framförallt när de ska testa lite dyrare båtar som de inte alltid har koll på. Tycker även båtnytt har blivit bättre och roligare, även om jag vet en del som tycker tvärtom.

Lite större och dyrare båtar men väldigt bra och kompetenta tester och andra läsvärda reportage tycker jag motor boat and yachting är grymt bra.

Praktiskt båtägande är nog bra om man är gör det självare. Är man inte det, så tycker iaf jag att den inte är så intressant. Köper dock enstaka lösnummer när det är ngt intressant.

Vill man drömma lite och läsa om "livet i en annan värld", så är ett nummer av Boat international läsvärt ibland.

Redigerad av thundergod

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kan väl tycka att norska båtmagsinet är ganska trevlig som allround båttidning, men tyvärr svår att få tag i i Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken tidning ska man prenumerera på om man vill läsa om båtar som vanliga "Svenssons" har råd med Att läsa tester på båtar som kostar flera hundra tusen är inte särskilt intressant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken tidning ska man prenumerera på om man vill läsa om båtar som vanliga "Svenssons" har råd med Att läsa tester på båtar som kostar flera hundra tusen är inte särskilt intressant.

Då är det väl Vi båtägare eller Båtnytt som gäller. Men nypris "flera hundratusen" gäller ju även vanliga styrplupetare och DC som räknas som svenssonbåtar. Så om du vill läsa om billigare båtar än så, då finns det inte mycket på marknaden tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...