pramer 0 Postad 9 November , 2014 Tog ut en av de interna anoderna på min Yamaha f150, ser ut som på bilden. Ser det ut som det ska? Har läst nåt om att zink i sötvatten inte är nån bra kombination. Kan tydligen bli nån sorts beläggning, är det det som skett här kanske. Båten har tidigare gått i sötvatten några år. Jag har båten i bräckt vatten och vad jag har förstått så är aluminium att föredra då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 9 November , 2014 yepp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stebano 6 Postad 10 November , 2014 Yupp. Alu anod i bräckt vatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 18 November , 2014 Håller med, men... var får man tag i Yamahas "interna" anoder i alu? Jag har själv bytt de externa ("fenan" + "handtaget") till Performance metals alu (Navalloy), men kan inte hitta interna anoder i alu till min F200CETX (om nu inte original är alu vilket jag inte tror). Hade lite problem med extern korrossion på motor och båt tills jag bytte till Navalloy, men vet ju fortfarande inte vad som händer inne i motorn. Mvh Steff Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pramer 0 Postad 29 December , 2014 https://www.marineparts.se/reservdelar/utombordare/vape-yamaha/vpy-servicedelar/vpyh-produkter/aluminium-anod-yamaha-75-250-hk-cm68v-11325-01a/ Anoder i alu men det verkar inte finnas i lager, kanske kommer. Vad för vatten har du båten i Steff008, bräckt eller? Även jag har tecken på korrosion på växelhuset på min yama f150. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 26 Januari , 2015 https://www.marineparts.se/reservdelar/utombordare/vape-yamaha/vpy-servicedelar/vpyh-produkter/aluminium-anod-yamaha-75-250-hk-cm68v-11325-01a/ Anoder i alu men det verkar inte finnas i lager, kanske kommer. Vad för vatten har du båten i Steff008, bräckt eller? Även jag har tecken på korrosion på växelhuset på min yama f150. Hej Pramer. Svarar sent om sider, men jag har båten i sötvatten (insjö) som inte är direkt rent. Gör dock nu som då turer på utsidan i bräckt vatten. Har som sagt inte haft några problem sen jag bytte till alu. Mvh Steff Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser