Jaspe 1 Postad 6 November , 2014 Har fuskteak (perstorpliknande material) i sittbrunnen på våran örnvik denna bleks ganska snabbt och ser tråkig ut. Någon som har något bra tips vad man kan behandla materialet med så att det ser nyoljat ut utan att det blir halt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StaffanRW 0 Postad 7 November , 2014 Har fuskteak (perstorpliknande material) i sittbrunnen på våran örnvik denna bleks ganska snabbt och ser tråkig ut. Någon som har något bra tips vad man kan behandla materialet med så att det ser nyoljat ut utan att det blir halt. Svaret finns redan på MG: http://www.maringuiden.se/forum/topic/45923-behandla-teaklaminat/?do=findComment&comment=463766 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 7 November , 2014 Om man googlar lite så hittar man 2 svenska importörer på owatrolprudukten Polytrol. En firma i Örebro som heter Nordland samt Watski. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 7 November , 2014 Om man googlar lite så hittar man 2 svenska importörer på owatrolprudukten Polytrol. En firma i Örebro som heter Nordland samt Watski. /B Efter att ha hittat den tråden beställde jag polytrol på ebay, svärfar hade gett upp hoppet om att få fusk-teaken i sin Ryds 568 fin igen men den blev bokstavligen som ny igen och har hållt sig så hela sommaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jaspe 1 Postad 13 November , 2014 Tack! Skall testa detta till våren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alunde 0 Postad 19 Juli , 2015 Hej, jag kan bara bekräfta att Owatrol-produkten funkade topp på min Ryds 18 dc:s mjölkiga akterdäck Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Klangen 0 Postad 20 Juli , 2015 Produkten heter nu Owatrol Gelcoat Restorer. Provade det på mina mjöliga teaklaminat. Blev kanon!! Finns att köpa genom Watski. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freddan78 1 Postad 5 Maj , 2021 Hej Plockar upp den gamla tråd. Någon som vet hur väl detta håller i längden eller om man behöver göra om proceduren varje år? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MLind 6 Postad 5 Maj , 2021 (redigerade) Jag har kört med den behandlingen fyra säsonger nu och gör om varje vår. Tre skikt på de sol- och väderutsatta delarna, ett skikt under kapellet. Det håller bra en säsong, skulle jag säga. Med svamp och trasa går det på några minuter att lägga på om man inte slabbar för mycket runt kanterna. Redigerad 5 Maj , 2021 av MLind Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser