Scrofa 0 Postad 4 November , 2014 Vilken motor rekommenderar ni till denna båten? Hur många knop gör båten med två personer och en 40hk motor? Jag är inne på en 2-taktare Evinrude, men velar till och ifrån.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 4 November , 2014 Vilken motor rekommenderar ni till denna båten? Hur många knop gör båten med två personer och en 40hk motor? Jag är inne på en 2-taktare Evinrude, men velar till och ifrån.. Ca 28-29 med 40 hk. 30-33 med 50hk. Googlade siffror mvh marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 4 November , 2014 prova söka? http://www.maringuiden.se/forum/topic/70762-hr-440-sc-med-60-hk/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scrofa 0 Postad 5 November , 2014 prova söka? http://www.maringuiden.se/forum/topic/70762-hr-440-sc-med-60-hk/ Suveränt.. Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EsoxDalbo 25 Postad 5 November , 2014 År det motorstorleken du undrar över så fungerar både 40 och 50 hk bra. Jag hade satsat på en 50 hk då behöver du aldrig fundera på om du skulle ha köpt den större motorn. Brukar finnas en del bra paketerbjudanden med den motorstorleken. Står du i valet mellan E- tec och andra märken, så ta en titt i tråden angående ny 2-taktare som är aktuell nu, där finns det 2 olika falanger. Avseende fart så kommer + 10 hk att göra ca 3 knop på toppen. Verkar som om E- tec är någon knop långsammare på topp på denna båt i andra trådar än 4-taktarna. En 50hk Suzuki är förmodligen ett bra val, hyfsat lätt och kamkedja. Utgå från ca 26-28 knop med en 40 hk beroende på båtbottens beskaffenhet. Obehandlad och ren för maxfart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EW71 3 Postad 14 November , 2014 Jag har precis själv beställt en HR440 med en Mercury 50 hästars fyrtakt...40 hästare var aldrig nåt alternativ för min del utan ville ha så mycket kraft som båten tillåter. Velade länge mellan Evinrude E-tec och 4-takt från andra tillverkare men valet föll till slut på Mercury tack vare närheten till serviceverkstäder mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser